استاندارد

استاندارد های ایمنی و امنیت مواد غذایی

تامین ایمنی و امنیت غذایی یک فعالیت اقتصادی اساسی هر جامعه و یک پایه اساسی برای توسعه پایدار است.هدف از توسعه پایدار در امنیت مواد غذایی یعنی گرسنگی صفر ، سلامت و رفاه، مصرف و تولید مسئولانه است. ایمنی مواد غذایی شامل تمام اقدامات مورد استفاده برای ارائه غذای ایمن و تضمین سلامت مصرف کننده است. از این رو، دولت‌ها و جوامع تأکید زیادی بر حصول اطمینان از پیروی شرکت‌ها از رعایت ایمنی مواد غذایی برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار دارند.
49.webp

استاندارد های ایمنی و امنیت مواد غذایی

با توجه به اینکه ایمنی مواد غذایی را نمی توان به راحتی تحقق بخشید، برنامه های استاندارد و نهادهای صدور گواهینامه نقش اساسی در صنایع غذایی ایفا می کنند. در این زمینه، استانداردها حداقل الزامات کیفیت را مشخص می کنند در نتیجه اطمینان حاصل می کنند که غذا آلوده نیست و تأیید دارند که هیچ روش تقلبی صورت نگرفته است. بنابراین استاندارد های ایمنی و امنیت مواد غذایی اعتماد مصرف کننده را افزایش می دهند و به عملیات تجاری مشروعیت می بخشند.

نقش استاندارد های ایمنی و امنیت مواد غذایی در صادرات

همراه با افزایش تجارت، ایمنی مواد غذایی به یک جزء حیاتی از آینده پایدار ما تبدیل شده است. از این رو، شرکت‌های مواد غذایی کشاورزی در اجرای استانداردهای ایمنی غذا برای کاهش بیماری‌های ناشی از غذا، دستیابی به اهداف توسعه پایدار، بهبود مزیت رقابتی و دستیابی به بازارهای خارجی تحت فشار هستند. بنابراین ایمنی  مواد غذایی یک پیش نیاز ضروری برای صادرات در بازارهای خارجی است.

103.webp

دریافت استاندارهای مواد غذایی

برای  آگاهی و دریافت استاندارد های ایمنی و امنیت مواد غذایی می توانید از طریق سایت فایلسو قسمت ثبت سفارش فایل و کتاب مورد نطر خود را به زبان لاتین درخواست دهید و  با انواع استاندار های بین المللی آشنا شده و کتاب های لازم برای توسعه کسب و کار خود را از طریق فایلسو تهیه نمایید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا