مقاله

مشاغل مهندسی در آلمان

کشور آلمان به عنوان یکی از کشور های صنعتی در اروپا می باشد و مشاغل مهندسی در آلمان دارای رونق بالایی است. پیدا کردن شغل در آلمان و کاریابی در آلمان به عنوان یکی از دغدغه های مورد انتظار مهندسین در ایران است. وب سایت فایلسو  بدین منظور مقاله ای از وب سایت Howtogermany برای شما فراهم کرده است که تمامی موارد مورد نیاز و اطلاعات برای فرصت های شغلی در آلمان را برای شما بیان می کند . در صورت هرگونه سوال به صفحه سوالات وب سایت فایلسو مراجعه نمایید.

کار کردن در آلمان

مشاغل مهندسی در آلمان

مهندسینی که می خواهند در آلمان کار کنند باید از برخی واقعیت های مهم آگاه باشند.

مهندسین خارجی که این روزها به آلمان می آیند – و به روشی خوب. آنها به عنوان مهاجران مورد استقبال قرار می گیرند و بسیاری از جای کار شغلی مهندسی را که در آلمان افتتاح می شود ، پر می کنند. در زیر برخی از اطلاعاتی که مهندسان می توانند بدانند و همچنین اطلاعات مشخصی در مورد اشتغال در هنگام کار در آلمان در نظر گرفته شده است.

وضعیت شغلی برای مهندسین

صنعت آلمان به طور سنتی تأکید زیادی بر علم و فناوری کرده است. آلمان بیشترین تعداد کارگران مهندسی شاغل و دومین سهم بالاتر از کارگران مهندسی را در بین کلیه کارمندان اتحادیه اروپا دارد. اما روند جمعیتی نگرانی زیادی را ایجاد می کند. در حال حاضر 21٪ از کارگران مهندسی مسن تر از 55 سال هستند و بسیاری از شرکت ها با مشکلات جدی جایگزینی روبرو هستند. بیشترین تعداد فرصت های شغلی در مهندسی شامل مناطق هامبورگ و اشتوتگارت و همچنین در شهرهای برلین و مونیخ است. الزامات اجازه کار آرام شده است.

مهندسین کشورهای غیر اتحادیه اروپا هم اکنون می توانند از کارت جدید آبی اتحادیه اروپا بهره مند شوند ، که به مهاجران خارجی بسیار ماهر حق زندگی و کار در آلمان را می دهد. به دلیل کمبود مهندسین ، این گروه در حال حاضر شرایط ورود کم دارند. این بدان معناست که یک مهندس برای دریافت کارت آبی فقط به دو چیز نیاز دارد:

  • مدرک دانشگاهی
  • یک قرارداد کار با حقوق حداقل 39،624 یورو در سال

این مجوز برای مدت قرارداد کار به علاوه سه ماه اعتبار دارد اما بیشتر از چهار سال نیست. دارندگان کارت آبی پس از 33 ماه می توانند مجوز را تمدید کرده یا درخواست اجازه اقامت دائم دهند. همسران دارندگان Blue Card مجاز به کار در آلمان بدون محدودیت هستند. مجوز باید در محل محلی Ausländerbehörde (دفتر بیگانگان) درخواست شود.

برای اطلاعات بیشتر در مورد کارت آبی اتحادیه اروپا ، مقاله جداگانه را در اینجا ببینید .

کار کردن در آلمان

استفاده از عنوان “Ingenieur”

عنوان حرفه ای یک مهندس توسط قانون محافظت می شود. ممکن است تا زمانی که مراحل اعتباربخشی را طی نکرده اید از کلمه آلمانی “Ingenieur” استفاده نکنید (به عنوان مثال در مورد شما). با این وجود ، فقط چند مورد خاص وجود دارد که شما واقعاً به عنوان کار خود نیاز دارید. اما ممکن است با موقعیت هایی روبرو شوید که این یک مزیت روانی است.

الزامات زبان

پیش شرط کار در آلمان اغلب سطح مشخصی از مهارت در زبان آلمانی است. چقدر خوب است که آلمانی شما به واقع بودن نیاز داشته باشد بسیار متفاوت است. به عنوان یک راهنما: هرچه شرکت بزرگتر باشد ، زمینه کار بین المللی تر و شهر یا منطقه صنعتی بزرگتر است ، دانش آلمانی به شما احتیاج کمتری خواهد داشت. وقتی به عنوان یک مهندس مکانیک با تجربه در صنعت هوافضا کار می کنید ، می توانید بدون هیچ آلمانی زنده بمانید. به عنوان مثال در ایرباس در هامبورگ. اما اگر می خواهید در یک شرکت ساخت و ساز با اندازه متوسط ​​در یک منطقه غیر صنعتی کار کنید ، به مهارت های خوب زبان آلمانی احتیاج خواهید داشت. توصیه می شود هنگام درخواست شغل ، سطح آلمانی B1 را به پایان برسانید. دوره درخواست زمان رسیدن به B2 را می دهد که معمولاً برای شروع کار به اندازه کافی مناسب است.

مهندسین عمران یک مورد خاص هستند. این گروه از واژگان مشخصی برای کارهای خود استفاده می کنند که ناشی از آیین نامه قانونی به نام HOAI (Honorarordnung für Architekten und Ingenieure) است. دانستن این زبان فنی برای شما بسیار مهم خواهد بود. توصیه می شود که از این آیین نامه دقیق تر و یادگیری واژگان دقت کنید.

انتظارات مربوط به حقوق

مانند هر جای دنیا ، آنچه می توانید کسب کنید به تجربه کاری شما ، اندازه شرکت و منطقه محلی بستگی دارد. برای اینکه بتوانید ایده بگیرید مثلاً مهندس مکانیک با سابقه کار دو ساله را انتخاب کنید. محتمل ترین حقوق بین 44000 تا 52000 یورو در سال خواهد بود. در یک شرکت کوچک می تواند به 38،000 یورو برسد. در موارد خوش شانس می تواند به 65000 یورو افزایش یابد. (این سطح از درآمد برای هر فرد 42 درصد مالیات می شود. اگر درآمد کمتری داشته باشید ، متاهل هستید یا فرزندان دارید میزان آن کاهش می یابد.)

با وجود تقاضای زیاد مهندسین ، روند انتخاب کار ساده ای نیست. آلمان یک پروسه کاربردی بسیار رسمی و تعریف شده دارد که با بسیاری از کشورهای دیگر کاملاً متفاوت است. آگاه بودن ، پیش نیاز برنامه موفق است.

Heidi Störr
Heidi Störr با مشارکت مشاوره ای در زمینه مشاوره شغلی متخصصان بین المللی ارائه می دهد. برای کسب اطلاعات در مورد شرکت و انواع خدمات در دسترس و هزینه های آنها ، به وب سایت وی مراجعه کنید به: www.push-your-career.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا