روانشناسیکتاب

دانلود کتاب چیزی بیشتر از زندگی زبان اصلی + نسخه چاپی

Hope For the Flowers

Hope For the Flowers
Hope For the Flowers

 

 

معرفی کتاب زیبای چیزی بیشتر از زندگی :

 

کتاب صوتی چیزی بیشتر از زندگی: در تکاپوی معنا نوشته ترینا پالاس، قصه کوتاهی از زندگی یک کرم کوچک پروانه را روایت می‌کنه که به تازگی سر از پیله خود بیرون آورده و در پی چیستی زندگی و شناخت خودش  هست .

این کرم پروانه از درختی که به روی یکی از شاخه‌های اون زندگی می‌کرده و از برگ‌هاش می‌خورده پایین میاد و به این درک می‌رسه که ارزش زندگی چیزی بیشتر از خوردن و بزرگ‌تر شدنه و از خودش می‌پرسه ارزش زندگی رو چه جوری میشه پیدا کرد؟

پروانه و کرم‌های توی داستان به نوعی نماد و نماینده انسان‌ها هستن و کرم‌هایی که تنها به فکر خوردن و بزرگ‌تر شدنن مصداق اون دسته از انسان‌هایی می‌باشن که فقط در پی داشتن سرپناه و آب باریکه‌ای برای گذران زندگی‌اند.

اون دسته از کرم‌هایی که زحمت بالارفتن از ارتفاع را به خودشان می‌دن نماد افرادی هستن که در مقایسه با دسته اول چیزهای بیشتری از زندگی می‌خوان و دوست ندارند به آرامش دروغین و سکون رضایت بدهند. اینا سؤال هایی دارن که در پی یافتن پاسخشون می‌رن، با این حال یا به هدف نمی‌رسن و یا اگر هم برسن، کمی بعد به پوچی هدفشون پی می‌برن.

گروه دیگه ای از کر‌م‌ها که از گروه جدا می‌شن و در پی معنای دیگری از زندگی می‌رون مصداق اون دسته از کسانی هستن که به دنبال دنیای بامعناتر و بزرگ‌تر، آشفتگی و دردسر را به جون می‌خرن و در پی سؤالات حل نشده خود می‌روند اما مثل  دسته دوم با رسیدن به مشکلات مأیوس و تسلیم نمی‌شون . هدف نهایی اونها در زندگی دست یافتن به حقیقت است.

کتاب  چیزی بیشتر از زندگی (Hope for the flowers) با وجود داستانی کودکانه متن بسیار محکمی دارد. ترینا پالاس (Trina Paulus) در این اثر به بیان ارزش‌ها و ضد ارزش‌ها و به طور کلی ارزش‌گذاری در زندگی می‌پردازد و در حقیقت هم این کتاب  چیزی بیشتر از خود زندگی است.این کتاب اثری متفاوت برای همه انسان‌هاست به جز آن‌هایی که مأیوس شده .

 

جزئیات :

 

ناشر : Paulist Press 

تاریخ انتشار :(January 1, 1973)

زبان  : انگلیسی

تعداد صفحات :۱۶۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا