مقاله

تاثیر کتاب خواندن و مطالعه بر حافظه

آیا مطالعه و کتاب خواندن ، حافظه را بهبود می بخشد؟

کتاب خواندن و مطالعه قطعا قدرت حافظه را به روش های معناداری افزایش می دهد.چندین مطالعه نشان داده است که افرادی که اغلب مطالعه می کنند، به طور کلی حافظه بهتری دارند. هوش کلامی، واژگان و مهارت های درک مطلب آنها در مقایسه با افراد غیرخواننده بیشتر است.شما می توانید برای دانلود و خرید کتاب زبان اصلی از آمازون به صورت غیر حضوری و  راحت ، از سایت فایلسو تهیه و چاپ نمایید.

کتاب خواندن و مطالعه

فواید مطالعه و کتاب خواندن

طبق تحقیقات انجام شده، کتاب خواندن باعث تقویت حافظه در افراد می شود. هر کتاب، مقاله یا داستان جدیدی که مطالعه میکنید شما را در معرض کلمات، ایده ها و اطلاعات جدید قرار می دهد.مغز شما باید برای درک همه چیز کار کند. این مانند فرستادن مغز به باشگاه است – تمام آن خواندن ها تمرینی برای عضلات حافظه شماست! ضمن اینکه با تقویت حافظه میتوانید از ابتلا شدن به بیماری آلزایمر جلوگیری کنید.بنظر میرسید این دلیل کافی برای انتخاب یک کتاب خوب است.توصیه فایلسو این است که عشق خود را به کتاب های خوب توسعه دهید. مغز شما به خاطر آن از شما تشکر خواهد کرد.

خرید کتاب زبان اصلی از آمازون

برای چاپ کتاب خارجی در آمازون شما می توانید سفارش چاپ دیجیتال کتاب فرندز را داخل سایت ثبت کنید تا در کمتر از ۲ روز کاری چاپ pdf کتاب شما چاپ و ارسال شود! چاپ کتاب در سایت فایلسو با نهایت دقت انجام می شود و کتابی که به دست شما میرسید تفاوتی با نسخه اصلی ندارد و حتی در برخی موارد بهتر از نسخه اورجینال چاپ می شود.

نقش کتاب در تقویت حافظه

علاوه بر این، مطالعات با استفاده از اسکن مغز نشان می‌دهد که خواندن چندین بخش از مغز را فعال می‌کند که در حافظه فعال نقش دارند – این سیستمی است که برای نگه‌داشتن اطلاعات و استفاده از آن در لحظه، مانند به خاطر سپردن شماره تلفن، استفاده می‌کنید. مطالعه و کتاب خواندن، حافظه فعال شما را به چالش می کشد زیرا باید به طور فعال مطالبی را که می خوانید پردازش کند. هرچه مطالب چالش برانگیزتر باشد، حافظه کاری شما سخت تر کار می کند. مثل وزنه برداری برای مغز شماست.

تاثیر مطالعه رمان و کتاب داستان خواندن بر حافظه

تحقیقات در مورد مطالعه داستان ، به ویژه، نتایج چشمگیری را نشان می دهد. افرادی که داستان های ادبی می خوانند در آزمون های حافظه کلامی در مقایسه با افرادی که داستان نمی خوانند بسیار بهتر عمل می کنند.

این احتمالاً به این دلیل است که داستان های خوب بیشتر مغز شما را درگیر می کنند. وقتی به دنیای خیالی منتقل می شوید، توانایی خود را در به خاطر سپردن روایت ها و جذب زبان در سطح عمیق تری تقویت می کنید. خواندن داستان در واقع شناخت اجتماعی شما را نیز تحریک می کند، زیرا به شما کمک می کند شخصیت ها را در سطح احساسی تر درک کنید.

بنابراین، به طور خلاصه قرار دادن مغز در معرض واژگان و اطلاعات چالش برانگیز فراوان خصوصا کتاب زبان اصلی، مهارت های کلامی شما را تقویت می کند. غوطه ور شدن در داستان به شما کمک می کند تا روایت ها را به خاطر بیاورید. و تقویت عضلات حافظه فعال، نحوه پردازش اطلاعات را بهبود می بخشد. این مزایا با هم به تقویت حافظه کلی شما کمک می کند. اما مانند هر تمرین و ورزش خوب، شما باید به طور منظم آن را ادامه دهید تا نتیجه را ببینید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا