روانشناسیکتاب

نسخه الکترونیک کتاب The Shallows زبان اصلی + نسخه چاپی

The Shallows: What the Internet Is Doing to Our Brains
The Shallows: What the Internet Is Doing to Our Brains

 


The Shallows: What the Internet Is Doing to Our Brains

 

 

معرفی  کتاب اینترنت با مغز ما چه می کند :

 

نیکلاس کار تو کتاب اینترنت با مغز ما چه می کند با نگاهی علمی و فرهنگی توضیح می دهد که چگونه استفاده بیش از حد از اینترنت می تواند ساختار ذهنی انسان را تغییر دهد و آن را به سمت سطحی شدن و عدم تمرکز ببرد . این اثر بعد از انتشار خود سر و صدای فراوانی به پا کرد و موفق شد تو سال ۲۰۱۱ نامزد جایزه پولیتزر شود .

آیا استفاده از گوگل و شبکه های اجتماعی ما را احمق می کند ؟ این پرسشی عمیق و کلیدی است که نیکلاس کار تو کتاب اینترنت با مغز ما چه می کند آن را مطرح کرده است . او با نگاهی تاریخی و فرهنگی به بررسی تاریخ رسانه و شکل گیری اینترنت به شکل امروزی پرداخته و تاثیرات شناختی آن را بر روی ذهن و رشته های عصبی مغز انسان بررسی کرده است . در واقع با خوندن این کتاب شک و تردید در وجودتان شکل می گیرد که آیا ارزش داد با وجود استفاده از امکانات سودمندی های اینترنت توانایی خواندن و تفکر عمیق را از خودمان دریغ کنیم ؟

نیکلاس کار با نوشتن این کتاب و  سایر آثارش نشان داده تا حدودی به اینترنت و تکنولوژی بدبین است و نسبت به آینده انسان ها نگرانی دارد . در انتها باید گف که این کتاب تلاش کرده گزارشی از وضعیت روان و ذهن انسان مدرن امروزی ارائه دهد و برای همیشه طرز فکر ما نسبت به رسانه را دگرگون کند .

اگه می خواید  با سیر تحولات رسانه های چاپی و اینترنتی از ابتدا تا دوران حال آشنا شوید و از تاثیرات آن ها بر روی سبک زندگی و شیوه تفکر انسان ها بیشتر بدانید این کتاب انتخابی شایسته برای شماست .

 

جزئیات :

 

ناشر :W. W. Norton & Company  

تاریخ انتشار :(March 3, 2020)

زبان : انگلیسی

تعداد صفحات :۳۲۰

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا