روانشناسی

رابطه بین اضطراب ریاضی و یادگیری ریاضی

در جامعه‌ای که به طور فزاینده‌ای مبتنی بر اعداد است، مهارت‌های ریاضی برای رشد افراد در سطوح تحصیلی و شغلی ضروری هستند. با توجه به نظریه محققین، اضطراب ریاضی موجب تداخل در  منابع حافظه شده و بر یادگیری ریاضی تأثیر منفی به ویژه در کودکان دبستانی می‌گذارد.

اختلال در یادگیری ریاضی

درس ریاضی از مهم ترین دروس در دوران تحصیل برای دانش آموزان است که آموزش آن از اهداف مهم معلمان است. از طرفی درک بیشتر ریاضی باعث تسلط و فهم بهتر آن در دانش آموزان می شود. اختلال در مهارت های ریاضی به خصوص در کودکان دبستانی از مشکلات مهم در دوران ابتدایی است که فرهنگیان باید به این موضوع توجه کنند.
131.webp

انواع اختلال در ریاضی

اختلال در گفتار ریاضی

در این اختلال دانش آموز نمی تواند اصطلاخات و  واژه های ریاضی را به درستی استفاده کند به عنوان مثال توانایی شمارش اعداد را ندارد.

اختلال در  ادراک ریاضی

در این اختلال دانش آموز نشانه ها و علایم ریاضی را نمی تواند به درستی تتشخیص دهد و توانایی انجام محاسبات جمع و تفریق را ندارد.

اختلال در مهارت های ریاضیاتی

در این اختلال دانش آموز در رابطه با موضوعاتی که مربوط به ریاشی است مانند حفظ جدول ضرب، نحوه محاسبه مساحت و محیط و … مشکل دارد و توانایی لازم در یادگیری را ندارد.

رابطه بین اضطراب ریاضی و فهم ریاضی

طبق تحقیقات محققین آن دسته از دانش آموزانی که اختلال در فهم ریاضی دارند، اضطراب بیشتری نسبت به سایر کودکان خواهند داشت. با توجه به اهمیت مهارت های ریاضی در دو سطح فردی و جمعی،درک بهتر اینکه کدام دانش آموزان بیشتر تحت تأثیر این عوامل هستند، بسیار مهم است. از این رو مطالعه کتاب ها و مقالات علمی در رابطه بین اضطراب ریاضی و مهارت های ریاضی بسیار حایز اهمیت است.

126.webp

دانلود بهترین کتاب های درمان اختلالات ریاضی

برای دستیابی به جدیدترین کتب و منابع علمی به زبان لاتین در رابطه با اختلال در مهارت های ریاضی و روش  های درمان اختلالات ریاضی می توانید به سایت فایلسو مراجعه کنید و کتاب و مقاله مورد نظر خود را به صورت الکترونیکی دانلود نمایید و یا آن را به صورت نسخه چاپی تهیه کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا