دسته‌بندی نشده

سایت های برتر دانلو کتاب الکترونیکی در جهان

یکی از دغدغه های امروز دانشجویان دانلود رایگان کتاب علمی دانشگاهی است که در سایت های داخلی و خارجی بدنبال آن هستند تا بتوانند پروژه های دانشگاهی خود را تکمیل کنند.
در این مقاله به معرفی سایت های برتر دانلود کتاب الکترونیکی در جهان خواهیم پرداخت. دانلود رایگان کتاب از آمازون و دانلود رایگان کتاب انگلیسی دانشگاهی، دانلود رایگان کتاب از گوگل بوک و… از جمله مواردیست که در سایت های کتاب خانه های الکترونیکی جستجو می شود.

سایت آمازون

سایت آمازون شرکت تجارت الکترونیک آمریکایی است و بزرگترین کتاب فروشی آنلاین جهان محسوب میشود و کاربران زیادی دانلود رایگان کتاب الکترونیکی از آمازون را در این سایت انجام میدهند در ادامه به نوع کاربری این سایت خواهیم پرداخت.
آمازون توسط جف بزوس راه اندازی شده است، این شرکت در ابتدا یک شرکت اینترنتی کوچک بوده جف به اتفاق همسرش و 7 نفر دیگر در گاراژ خانه ی شخصی اش در واشنگتن شرکت آمازون را تاسیس کرد. پس از مدتی جف از 200 نفر از دوستانش برای کار دعوت به همکاری نمود و شرکت به یک خانه دو اتاقه منتقل شد.
لوگوی معروف آمازون که در سال 2000 طراحی شد، طرح یک لبخند از حرف a تا z یعنی شروع و پایان حروف الفبای انگلیسی است. طرح لبخند این لوگو نشان دهنده ی رضایت مشتری وحروف به این معناست که شما هر چه را بخواهید دراین سایت پیدا می کنید. در ابتدا دانلود رایگان کتاب از آمازون افراد زیادی را از طبقه بندی های مختلف جامعه علمی جذب این سایت نمود.
آمازون دارای دو دامنه ی Amazon.com و Relentless.com است که هردو روی سایت آمازون بارگذاری می شوند. فروشگا جف بر پایه 5 محصول شامل کتاب ، فیلم ، نرم افزار کامپیوتر ، سخت افزار کامپیوتر و دیسک فشرده پایه گذاری گردیده است.
یکی از ویژگی های که آمازون را متمایز نموده است فروش محصولات نو و دست دوم مطابق با سلیقه مصرف کننده و با قیمت های متفاوت است واین محصولات شامل کفش ، لباس، زیور آلات ، غذا ، مبلمان ، وسایل الکترونیک و… می باشد.


سایت الکسا که مربوط به تحلیل اطلاعات مرتبط به ترافیک هر سایت می باشد و همچنین روزنامه واشنگتن پست و تمام نشریات متعلق به آن توسط سایت آمازون خریداری شده و همین امر موجب گردیده سایت آمازون رشد قابل توجهی نسبت به گذشته داشته باشد، بطوری که در سال 2018 رتبه 10 الکسا در دنیا را به خود اختصاص داد و بر این اساس آمازون به عنوان یک غول خرده فروشی با کسب رکورد در آمد 100 میلیارد دلاری در سال رو به پیشرفت است.
بارگذاری سریع و صحیح محتوای صفحات با در نظر گرفتن دسترسی اینترنت و قابلیت های فنی هر کاربر، هر سیستم عامل و هر مرورگری با تصاویر با کیفیت و حجم پایین ، فونت های ساده و معمولی، دانلود رایگان کتاب از آمازون، ماموریت اصلی بارگذاری پرتال آمازون است.

سایت گوگل بوکس

گوگل بوکس که پیش تر با نام گوگل بوک سرچ یا گوگل پرینت عرضه می‌شد، سرویسی است که مورد جستجو را در متن کامل کتبی که شرکت گوگل در پایگاه داده خود ذخیره دارد، پیدا می‌کند. این سرویس در ماه اکتبر ۲۰۰۴ در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت با نام گوگل پرینت معرفی شد. پروژه کتابخانه گوگل که در حال حاضر با نام گوگل بوک سرچ شناخته می‌شود نیز در دسامبر همان سال معرفی شد. دانلود کتاب الکترونیکی گوگل بوک توسط کاربران زیادی انجام میشد.


گوگل بوکس یکی دیگر از سرویس‌های گوگل است این کمپانی شروع به اسکن کتاب‌ها کرد و آن‌ها را به صورت محدود آپلود نمود و نسخه کامل کتاب‌هایی که اجازه داده می‌شد را به موتور جستجوی جدید خود برای کتاب‌ها اختصاص داد و دانلود رایگان کتاب لاتین از گوگل بوک صورت پذیرفت. انجمن نویسندگان که شامل ۸۰۰۰ نویسنده آمریکایی بود در سال ۲۰۰۵ در دادگاه نیویورک شکایتی علیه این سرویس جدید گوگل کردند، گوگل پاسخ داد که این سرویس با قوانین حق تکثیر مربوط به کتاب‌ها سازگار است.
سرانجام گوگل در سال ۲۰۰۹ نامه‌ای دریافت کرد مبنی بر اینکه اسکن کتاب‌ها را محدود به آمریکا و انگلیس و استرالیا و کانادا کند.علاوه بر آن دادگاه مدنی پاریس در اواخر ۲۰۰۹ از گوگل خواست تا آثار مربوط به لا مارتینیر را از بانک داده خود حذف کند. گوگل در رقابت با وبگاه آمازون تصمیم گرفت تا نسخه دیجیتال کتاب‌های جدید خود را برای فروش بگذارد. شما می توانید دانلود رایگان کتاب از گوگل بوک را همانند سایت آمازون انجام دهید.

سایت Planet eBook

کتاب الکترونیکی Planet eBook یک سایت جذاب است که ادبیات کلاسیک را از طریق دانلود رایگان کتاب الکترونیکی ارائه می دهد. بعضی از کتاب ها حق کپی رایت دارند و به طور کاملا قانونی ارائه می شوند. اما برای محدودیت حق کپی رایت برخی از کتاب ها، باید روی پیوند کپی رایت و استفاده در صفحه جزئیات کتابچه کلیک کنید.

در حال حاضر، Planet eBook دهد بیش از 80 کتاب الکترونیکی را ارائه می دهد، که همه آنها با دقت انتخاب شده است. هر یک از نوشتارهای کتاب الکترونیکی Planet دارای کیفیت عالی است.

تمام کتاب‌های موجود در سایت را می‌توانید در قالب  فایل pdf دانلود کرده و مطالعه کنید. بنابراین می‌توانید از عناوین مختلف آن بدون مزاحمت استفاده کنید.  با این حال شاید خیل عظیمی از کتاب های دیجیتالی در این سایت نباشد اما با این همه یک راه حل ساده برای یافتن و دانلود کتاب الکترونیکی کلاسیک است.

سایت ManyBooks

ManyBooks هم به همان شیوه Planet eBook کار می‌کند و کتاب‌های کلاسیک را به رایگان قرار می‌دهد. با این حال در جای مثل Planet eBook کتاب‌ها با دقت از میان آثار انتخاب و ارائه می‌شوند اما در ManyBooks همانطور که از نامش پیداست همه چیز به صورت عمده دسته‌ بندی شده است.
به علاوه شما می توانید کتابها را به صورت آنلاین بخوانید و یا انتخاب خود را به صورت PDF، EPUB، MOBI یا فرمت فایل مشابه دانلود و ذخیره کنید و همچنین دانلود رایگان کتاب علمی در این بین از آمار قابل توجهی برخوردار است.


برای پیدا کردن یک کتاب همانند دانلود رایگان کتاب انگلیسی دانشگاهی، میتوانید بر اساس ژانر، نویسنده، عنوان، رده و یا زبان فهرست و جستجو کنید. شما همچنین می توانید از طریق ویرایشگر و یا جستجو یک کتاب یا نویسنده را براحتی مشاهده نمایید.
به طور کلی، ManyBooks یک راه جامع برای یافتن و دانلود رایگان کتاب های الکترونیکی است که ارزش خواندن دارند.

سایت Classic Reader

دراین سایت کتاب‌های زیادی در ژانرهای افسانه‌ای و غیر داستانی، درام و نوجوانان وجود دارد. همچنین برای تنوع می‌توانید از بخش‌های شعر و داستان کوتاه برای خواندن استفاده کنید.


هنگامی که یک کتاب الکترونیکی را انتخاب میکنید، می توانید آن را آنلاین بخوانید. از آنجا که این سایت یک رابط کاربری پایه را استفاده می کند. این سایت کمتر از 4 هزار جلد کتاب را در خود جای داده است با این حال شما می توانید از نویسندگان محبوب بهره ببرید و می توانید کتاب های الکترونیکی آن را نیز مشاهده کنید شاید این سایت بهترین شناخته نشود در مقایسه با سایت های نظیر آمازون اما جایگاه خود را در بین کاربران حفظ کرده است.

سایت Project Gutenberg

اگر اینترنت کم سرعت دارید و یا آفلاین میخواهید مطالعه کنید این سایت گزینه مناسبی است و نه تنها سرعت کم اینترنت را پشتیبانی می کند بلکه قادر است با سرعت بالا با بهترین شرایط خدمات دهد. در سایت Project Gutenberg بیش از ۵۴ هزار جلد کتاب الکترونیکی رایگان جمع‌آوری شده که به شما تجربه بی‌نظیر کتاب‌خوانی را هدیه می‌دهد و می توانید دانلود رایگان کتاب لاتین را انجام دهید.


جستجوی یک عنوان خاص را میتوانید مشاهده کنید و 100 عنوان برتر را نیز میتوانید بررسی کنید. دانلود رایگان کتاب علمی، دانلود رایگان کتاب خارجی و دانلود انواع کتاب های الکترونیکی می تواند جزئی از این انتخاب ها باشد.
شما می توانید به سایت تلفن همراه با استفاده از لینک یا کد QR ارائه شده در صفحه اصلی دسترسی داشته باشید. بنابراین، زمانی که در تعطیلات بسر می برید و درحال مطالعه هستید و یا سوار اتوبوس هستید و جزئی از متن راخواندید می توانید از جایی که ترک به خواندن کردید نشانه گذاری کنید برای مراجعه بعدی.اتوبوس هستید و جزئی از متن راخواندید می توانید از جایی که ترک به خواندن کردید نشانه گذاری کنید برای مراجعه بعدی.

سایت DigiLibraries

یک وب سایت دیگر برای بررسی و دانلود رایگان کتاب خارجی که دوست دارید، DigiLibraries.com است. با هزاران کتاب از انواع دسته بندی های با سلایق مختلف می باشد. اگر حساب کاربری ایجاد کنید می توانید کتاب های مورد علاقه خود را ذخیره کنید و یا بدنبال عنوان خاص،نویسنده، نوع موضوع و… باشید براحتی به نتیجه دلخواه خواهید رسید و یکی دیگر از قابلیت های این سایت معرفی لینک کتاب مورد علاقه به دوستانتان در رسانه های اجتماعی و یا ارسال ایمیل است که می توانید به اشتراک بگذارید.


این سایت از پرونده های EPUB، PDF و MOBI پشتیبانی می کند تنها محدودیت واقعی که دارد اینست که شما فقط می توانید تا 50 کتاب الکترونیکی در هر روز دانلود کنید، اما تا حد زیادی نیاز اکثر کاربران رفع می شود.

برترین سایت های فروش فایل های دیجیتال

  • Payhip یک وب سایت تجارت الکترونیک دیگر است که به شما پیشنهاد می کند فایل های دیجیتال قابل دانلود، از جمله دانلود کتاب های الکترونیکی را به فروش برساند. شما یک صفحه فروش قابل تنظیم را در Payhip به صورت رایگان ایجاد می کنید و به شما ابزار هایی برای فروش محصول خود را می دهد، مانند کوپن تخفیف، دکمه های به اشتراک گذاری، برنامه وابسته و گزینه های قیمت گذاری و…
  • شما توسط سایت Blurb می توانید یک کتاب الکترونیکی تهیه و ایجاد کنید از جمله ویژگی های این سایت دسترسی با ابزار ایجاد کتاب الکترونیکی است. بر این اساس شما می توانید کتاب های الکترونیکی قابل تنظیم و یا کتاب های الکترونیکی ثابت ایجاد کنید و به راحتی این کتاب را در فرمت انتخابی خود قالب بندی کنید. شما می توانید این کتاب را به بازارهای مختلف، از جمله Blurb، آمازون و Apple iBooks Store بفروشید.
  • Tradebit بسیار شبیه Payhip است، به طوری که شما اجازه می دهد یک صفحه فروش نیزایجاد کنید و سپس به شما کمک می کند کتاب های الکترونیکی خود (و یا هر گونه مواد قابل دانلود دیگر) را به فروش برسانید. شما می توانید یک برنامه وابسته استفاده کنید، قیمت سفارشی را تنظیم کنید، از ادغام رسانه های اجتماعی استفاده کنید و کتاب های الکترونیکی را در بازارهای محبوب مانند eBay بفروشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا