پزشکی

مراحل ایمپلنت دندانی چقدر طول می‌کشد؟

ایمپلنت دندان به عنوان راهکاری جدید برای دندان‌های از دست رفته قابل اجرا بوده که تخصص پزشک معالج از ضروری‌ترین موارد در این فرآیند می‌باشد و برای اطلاع از مراحل ایمپلنت، می‌توانید تا‌ انتهای مطلب با ما همراه باشید.

مراحل ایمپلنت در ۶ گام بوده که به ترتیب زیر است:

۱) انجام مشاوره‌ها جهت اطلاع از مراحل ایمپلنت

ایمپلنت دندان بعد از مراجعه حضوری بیمار و گرفتن عکس از دندان، نیازمند تشخیص صحیح پزشک متخصص ایمپلنت جهت تعیین تعداد واحد‌های مورد نیاز و بررسی هزینه‌ها بوده که در این بخش میزان اقدامات جانبی لازم تعیین و به بیمار اعلام می‌گردد.

 

۲) اقدامات جانبی ایمپلنت

کشیدن دندان در ناحیه ایمپلنت و پیوند استخوان، از اقدامات جانبی لازم پیش از انجام ایمپلنت دندانی بوده که از سوی پزشک صورت گرفته و در صورت نیاز ممکن است سبب تعویق زمان انجام ایمپلنت دندان شود.

۳) قرار‌گیری ایمپلنت در فک

مراحل ایمپلنت در بخش بعدی شامل گذاشتن ایمپلنت در فک بیمار بوده که بدین منظور، بایستی پیچی از جنس تیتانیوم به عنوان جایگزینی برای ریشه و دندان از دست رفته در فک بیمار قرار گیرد. با گذاشتن پیچ ایمپلنت؛ زمان کافی جهت بهبود وضعیت بیمار، ضروری بوده که برای فک بالایی تقریبا ۷ ماه و در فک پایین حدود ۵ ماه تخمین‌زده شده است.

۴) قرار‌گیری هیلینگ ایمپلنت

فیلم مراحل ایمپلنت در این قسمت شامل قرار‌گیری هیلینگ کپ یا تاج موقت بر ایمپلنت بوده که با جوش خوردن کامل ایمپلنت با استخوان فک؛ متخصص ایمپلنت دندانی در این بخش از ایمپلنت، با گذاشتن تاج موقت بر روی آن؛ سبب بهبود و ترمیم بافت لثه به صورت مناسب خواهد شد.

قرار گیری هیلینگ یکی از مراحل ایمپلنت

کپ ایمپلنت نوعی قطعه فلزی به کار رفته در مراحل ایمپلنت بوده که با دور نگه داشتن ایمپلنت از لثه بیمار در بازه زمانی ۱۰ الی ۱۴ روز، صورت گرفته است. پزشک متخصص در نهایت با برداشتن هیلینگ ایمپانت یا تاج موقت، فرد را برای مرحله بعدی آماده می‌کند.

۵) قرار‌گیری اباتمنت

اباتمنت ایمپلنت نوعی قطعه پیچ شده بر ایمپلنت دندان و حمایت‌کننده از تاج دندان بیمار می‌باشد. طی این دوره با قرار‌گیری تاج موقت، شکل‌گیری لثه در اطراف ایمپلنت مشابه دندان واقعی شده و طی ۴ تا ۶ هفته نگهداری شده که در این زمان طراحی تاج دائمی صورت می‌گیرد.

۶) تاج دائمی و بخش آخر مراحل ایمپلنت

ایمپلنت دندان در آخرین قسمت از مراحل ایمپلنت شامل قرار‌گیری تاج دائمی بر روی ایمپلنت بوده که به عنوان اصلی‌ترین فاکتور در تامین زیبایی دندان‌های بیمار به درون اباتمنت ایمپلنت پیچ شده یا می‌چسبانند. البته چسباندن به دلیل عدم ایجاد سوراخ در تاج، از نظر ظاهری بهتر بوده که این موارد جزء مهارت‌های پزشک در این زمینه می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا