مقاله

تشخیص سرطان پستان به کمک هوش مصنوعی در آمریکا

چگونه هوش مصنوعی سرطان پستان را تشخیص میدهد؟

تشخیص سرطان پستان با استفاده از هوش مصنوعی یکی از جدیدترین و پر امیدترین روش‌ها در پزشکی است. هوش مصنوعی به پزشکان کمک می‌کنند تا سرطان را در مراحل ابتدایی تر و دقیق‌تر تشخیص دهند، که این به موجب افزایش نرخ بقا و بهبود پیش‌بینی برای بیماران می‌شود.کلینیک‌ها در سراسر آمریکا شروع به ارائه خدمات جدیدی به بیماران کرده‌اند: خواندن ماموگرافی نه تنها توسط رادیولوژیست، بلکه توسط یک مدل هوش مصنوعی.شما میتوانید برای دسترسی به جدیدترین مقالات هوش مصنوعی در پزشکی در منابع علمی معتبر مانند پایگاه‌های داده علمی مانند PubMed، Springer، IEEE Xplore، Elsevier و Scopus و … درخواست تهیه و دانلود مقاله ISI خارجی را در سایت فایلسو ثبت نمایید.

هوش مصنوعی , تشخیص سرطان پستان

سرطان سینه

سرطان پستان یکی از رایج‌ترین انواع سرطان در زنان است و از زمان شناخته شدن آن، روش‌های تشخیصی بهبود یافته اند. اما با پیشرفت فناوری، هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار قدرتمند در تشخیص سرطان پستان به کار گرفته شده است.
در حال حاضر، ماموگرافی حدود ۸۷ درصد از سرطان های سینه را شناسایی می کند. احتمال ابتلا به سرطان در زنان جوان تر و آنهایی که سینه های متراکم دارند بیشتر است. آنها گاهی اوقات منجر به مثبت کاذب می شوند که برای رد کردن سرطان نیاز به آزمایش بیشتری دارد.
در این مقاله، بررسی استفاده از هوش مصنوعی در تشخیص سرطان پستان می‌پردازیم. این مطلب از مجله خبری The New York Times تهیه شده است.

استفاده از هوش مصنوعی برای تشخیص سرطان پستان در بیمارستان ها و مراکز درمانی آمریکا

ماموگرافی حاوی اطلاعات زیادی در مورد بافت ها و مجاری سینه است. الگوهای خاصی مانند لکه های سفید روشن با لبه های دندانه دار ممکن است نشانه سرطان باشد. در مقایسه، خطوط سفید ظریف ممکن است کلسیفیکاسیون هایی را نشان دهند که می توانند خوش خیم باشند یا ممکن است نیاز به آزمایش بیشتری داشته باشند. تمایز سایر الگوها از بافت طبیعی سینه برای انسان دشوار است.

الگوریتم‌های یادگیری عمیق می‌توانند از تصاویر ماموگرافی و سایر تصاویر پزشکی، الگوهای مشخصی را تشخیص دهند که ممکن است نشانگر حضور سلول‌های سرطانی باشند.

هنگامی که یک تصویر از طریق یک برنامه هوش مصنوعی اجرا می شود، نرم افزار نواحی مشکوکی را که نیاز به توجه بیشتر توسط رادیولوژیست دارند، برجسته می کند. برخی از مدل‌ها همچنین می‌توانند تصاویر را برای کمک به رادیولوژیست‌های پرمشغله در اولویت‌بندی اسکن‌هایی که در ابتدا بررسی کنند، ثبت کنند.

استفاده از هوش مصنوعی در تشخیص سرطان سینه باعث بهبود دقت، سرعت و کارایی روش‌های تشخیصی شده است. با ادامه پژوهش‌ها و رفع چالش‌های موجود، این فناوری می‌تواند نقش مهمی در بهبود تشخیص و درمان سرطان پستان ایفا کند.

بیمارستان‌ها و شرکت‌های آمریکایی که از هوش مصنوعی در تشخیص سرطان استفاده می‌کنند، توانایی خود را برای سرعت بخشیدن به کار رادیولوژیست‌ها و تشخیص سرطان زودتر از ماموگرافی استاندارد نشان می‌دهند.شایان به ذکر است که هزینه تشخیص سرطان پستان با هوش مصنوعی در این مراکز ۴۰ تا ۱۰۰ دلار می باشد.

دانلود جدیدترین مقالات پزشکی

برای تهیه و دانلود مقالات ISI پزشکی ، به سایت فایلسو مراجعه کنید. فایلسو به شما امکان می‌دهد به سرعت و سهولت به آخرین تحقیقات، مقالات، و اخبار مربوط به پزشکی دسترسی پیدا کنید.

مزایا استفاده از هوش مصنوعی در تشخیص سرطان پستان

در یکی از بزرگترین مطالعات A.I ماموگرافی، مدلی که در سوئد استفاده می شود، تشخیص سرطان سینه را تا ۲۰ درصد بهبود بخشید. در آزمایشی که شامل ۸۰۰۰۰ زن بود، این نرم افزار از هر ۱۰۰۰ زن، ۶ مورد سرطان را شناسایی کرد، در حالی که رادیولوژیست ها از هر ۱۰۰۰ زن، ۵ مورد را پیدا کردند.

یک مطالعه دانمارکی در سال ۲۰۲۲ نشان داد که یک مدل A.I  همچنین نتایج مثبت کاذب را کاهش داد، به این معنی که زنان کمتری مجبور شدند پس از شناسایی یک نقطه مشکوک توسط ماموگرافی برای آزمایشات بیشتر به پزشک مراجعه کنند.

همچنین، استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند زمان و هزینه‌های مرتبط با تشخیص سرطان پستان را کاهش دهد.

چالش استفاده از A.I در تشخیص سرطان سینه

موارد خاصی وجود دارد که A.I هنوز نمی تواند خوب عمل کند، مثلاً بین اسکارهای جراحی و تومورها تفاوت قائل شود. دکتر مالون گفت: “شما فقط برای این کار به یک انسان نیاز دارید.” او گفت که رادیولوژیست ها، به ویژه آنهایی که در زمینه تصویربرداری از پستان آموزش دیده اند، می توانند از سوابق پزشکی بیمار و تخصص خود برای مشخص کردن این ناهنجاری ها استفاده کنند.

کارشناسان از چشم انداز بهبود دقت غربالگری سرطان سینه، که هر سال ۳۰۰۰۰۰ زن در ایالات متحده با آن تشخیص داده می شوند، هیجان زده هستند. اما آنها همچنین در مورد اینکه آیا این A.I در طیف متنوعی از بیماران به خوبی کار خواهند کرد و اینکه آیا می توانند بقای سرطان سینه را به طور معنی داری بهبود بخشند، نگران هستند.

دانلود مقاله ISI هوش مصنوعی

با مراجعه به سایت فایلسو و ثبت درخواست تهیه و دانلود مقاله ISI به سرعت و سهولت به آخرین تحقیقات و مقالات علمی معتبر در زمینه هوش مصنوعی دسترسی پیدا کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا