مقاله

انتشار مقاله وتاثیر آن در اپلای

امروزه استفاده از بورس تحصیلی در میان دانش آموختگان ایرانی برای دانشگاه‌های خارجی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. دانشجویان در حوزه‌های مختلف میان انتشار مقاله، انتشار چند مقاله برای اپلای و موضوع مقاله در مقطع تحصیلی دکتری و ارشد سر در گم شده‌اند.

اپلای و مقاله

در دانشگاه‌های خارجی زمان پذیرش دانشجو جدید، ارائه مقاله ISI که یک نوآوری جدیدی در حوزه علمی مشابه با پروپوزال اپلای دانشجو است را مهم می‌دانند. تاثیر انتشار مقاله در زمان بورسیه یک دانشگاه خارجی امری غیر قابل انکار است. در زمان نوشتن مقاله دیدگاه مدیریتی و روان شناختی قوی‌ای از خود به نمایش بگذارید و بر حسب مکتب و چارچوب فکری اساتید آن دانشگاه عمل کنید.

انتشار مقاله معتبر

اگر قصد دارید از طریق انتشار مقاله از یک دانشگاه خارجی معتبر بورسیه دریافت کنید، پس با دقت بسیار به نوشتن مقاله بپردازید. پذیرش در زمان ارشد راحت‌تر از گرفتن بورسیه در دوره دکتری است.

موضوع مقاله را برای اپلای از رشته‌هایی که اصطلاحا بورسیه دارند و در سایت دانشگاه کاملا مشخص هستند، در نظر بگیرید. در این زمان از رزومه اساتید و دانشجو‌ها دکتری برای انتخاب موضوع می‌توانید، کمک بگیرید.

تعداد و کیفیت مقاله

اگر می‌خواهید در مقطع دکتری از یک دانشگاه معتبر بورسیه دریافت کنید، موضوع مقاله چندان اهمیت ندارد؛ بلکه تعداد و کیفیت مقاله از اهمیت بالایی برخوردار است. با ارائه دو یا سه مقاله با کیفیت و انتشار آن‌ها در مجلات با ایمپکت فاکتور بالا شانس بیش‌تری برای پذیرش دارید.

موضوع مقاله

براساس مقاله‌های ارائه داده شده خود در مقطع کارشناسی ارشد، می‌توانید رشته مورد نظر برای مقطع دکتری را مشخص کنید. موضوع مقاله‌های شما به اساتید و دانشگاه نشان خواهد داد که شما در چه زمینه‌هایی متمرکز هستید.

تاثیر یافتن موضوع مناسب بر انتشار مقاله

در زمان فاند گرفتن معمولا به پروپوزالی که موضوع دقیق و مشخصی دارد، تعلق خواهد گرفت. اگر اولویت اساتید و دانشگاه مورد نظر را بشناسید و بر طبق آن مقاله‌های باکیفیتی ارائه دهید، در زمان اپلای کردن موفق‌تر خواهید بود.

زمان چاپ مقاله

زمانی که یک مقاله در مجله چاپ شود بین دو تا هشت ماه طول می‌کشد. این که شما همه تمرکز خود را بر این موضوع بگذارید که با چاپ مقاله معتبر در مجلات به یک دانشگاه اپلای کنید، خیلی عاقلانه نخواهد بود.

دانستن این موضوع که دانشجویانی وجود دارند که بدون ارائه حتی یک مقاله در دانشگاه‌های خارجی بورسیه شدند و از سوی افرادی که با ارائه مقاله‌های باکیفیت هنوز نتوانسته‌اند از یک دانشگاه معتبر بورسیه شوند؛ گواهی خوبی بر این مسئله است که فقط انتخاب چاپ مقاله برای اپلای کردن کار صحیحی نیست.

شما می‌توانید با درخواست و خرید مقالات زبان اصلی از فایلسو برای گرفتن فاند، با اصول نگارش آن آشنا شده و برای مقاله خود ایده بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا