کتابمنابع لاتین

کتاب های جغرافیایی

در این مقاله می خواهیم به معرفی بهترین منابع خارجی برای جغرافیا بپردازیم . کتاب هایی که خواندن آن ها برای علاقمندان به جغرافیای جهان بسیار مفید خواهد بود .

1.کتاب “Lone Star” نوشته “T. R. Fehrenbach”

“T.R.Fehrenbach” یکی از بومیان تگزاس است . او یک تاریخدان نظامی و نویسنده چندین کتاب مهم در مورد منطقه است ، اما هیچکدام از آثارش به اندازه این کتاب مهم نیستند . کتاب “Lone Star” شاید بهترین کتابی است که تاکنون در مورد تگزاس منتشر شده‌است . شرحی که او از وضعیت آشفته آمریکا دارد ، دیدگاهی را ارائه می‌دهد که تنها یک کارمند داخلی می‌تواند آن را ثبت کند . از قبایل بومی که در آنجا زندگی می‌کردند گرفته تا سربازان اسپانیایی و فرانسوی که آن قلمرو را به تصرف خود درآورده بودند و سپس به بعد صعود دراماتیک جمهوری تگزاس و حماسه جنگ داخلی پرداختند . این کتاب در زمینه جغرافیا علاقمندان بسیاری در سراسر جهان را به خود جذب کرده است .

2.کتاب “Prisoners of Geography” نوشته “Tim Marshall”

نقشه‌ها یک انبار اسرار آمیز در بالای سر ما می باشند . چه دست‌نوشته‌های قدیمی از هم پاشیده شده و چه نقشه های تولید شده توسط گوگل چیزهایی که ما می‌خواهیم بدانیم نه تنها در مورد مکان فعلی مان ، بلکه جاهایی که در حال حرکت هستیم را به ما می گویند . با این حال ، وقتی صحبت از سیاست جغرافیایی می شود ، بخش اعظم آنچه به ما گفته می شود توسط تحلیلگران و کارشناسان دیگر است که حتی از مراجعه به نقشه مورد نظر غفلت کرده اند . “تیم مارشال” در این کتاب شرح جامع و کاملی از نقشه ها به ما می دهد . اطلاعات سودمندی که قطعا برای علاقمندان مفید خواهد بود . برای معرفی کتاب جغرافیای جهان ، نام این کتاب در صدر لیست قرار می گیرد .

3.کتاب “McKnight’s Physical Geography” نوشته “Darrel Hess” و Dennis G. Tasa”

کتاب “McKnight’s Physical Geography” ترکیبی واقعا معنی‌دار از تصویرسازی و فن‌آوری آخرین علوم کاربردی ارائه می‌دهد که فرصت‌های اساسی را برای آموزش و درگیر کردن خوانندگان در این فرایندها و الگوها شامل می شود . موضوعاتی مرتبط با نگرانی‌های دنیای واقعی مانند تغییر محیط زیست جهانی ، همراه با ویدیوهای جدید ، عکاسی ، منابع آزمایشگاهی آنلاین و ابزارهای تعاملی به روز ، این کتاب را به موثرترین برنامه آموزشی برای جغرافیای فیزیکی تبدیل کرده است و بسیاری از pdf کتاب های جغرافیایی این کتاب را مبنای خود قرار داده اند .

4.کتاب “History of the World Map by Map” از “DK”

نقشه‌های منطقه‌ای و جهانی این کتاب تاریخ جهان را در عمل نشان می‌دهند و نشان می‌دهند که چگونه وقایع تاریخی متعدد ، الگوهای زمین و اقیانوس ها را ترسیم می‌کنندالگوهایی که اکتشافات ، پیروزی امپراطوری‌ها ، مستعمرات و یا تئاترهای جنگ ایجاد کرده‌اند . اطلاعات سازماندهی شده در کتاب “History of the World Map by Map” به شما کمک می‌کند تا داستان تمدن‌های باستانی ، قرون‌وسطی و همچنین دوران معاصر را دنبال کنید . این کتاب از بهترین کتاب های جغرافیایی است و دانلود کتاب قاره ها نیز از این کتاب بهره های زیادی برده است .

5.کتاب “The Silk Roads” نوشته “Peter Frankopan”

این کتاب بیش از یک تاریخ از راه ابریشم است ، این کتاب واقعا یک تاریخچه جدید از جهان است که قول داده است مفاهیمی چون ازما از کجا آمده‌ایم” ودر کجا به سر می‌بریم” را به طور کلی بی ثبات کند . در کتاب “The Silk Roads” مناطق زیادی از جهان مورد بررسی قرار گرفته است . از خاورمیانه و بی‌ثباتی سیاسی آن گرفته ، تا  چین و رشد اقتصادی عظیم آن و تا منطقه‌ ی وسیع بالکان در سراسر دشت و جنوب آسیا و سایر مناطقی که در سال‌های اخیر در کانون توجه جهانی قرار گرفته‌است همه و همه در این کتاب مورد بررسی قرار می گیرند و همین موضوع ، این کتاب را یکی از بهترین کتاب ها در زمینه جغرافیا تبدیل کرده است .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا