کتابمنابع لاتین

کتاب های سیاسی

در این مقاله می خواهیم به معرفی کتابهای سیاسی بپردازیم . با توجه به اینکه تخصص مجموعه ما تنها در زمینه کتابهای لاتین است ، در ذیل کتاب سیاسی ایرانی معرفی نمی شود و همه ی کتاب های یاد شده ، نسخه های خارجی و لاتین می باشند .

1)کتاب “Beloved” نوشته “Toni Morrison”

این رمان مسحور کننده حول محور گرداب بردگی می چرخد و تاریخ را به داستانی شیرین و صمیمی تبدیل می‌کند .Sethe” ، شخصیت اصلی داستان ، یک برده به دنیا آمد و به اوهایو فرار کرد ، اما پس از گذشت هجده سال ، هنوز آزاد نیست . او خاطرات زیادی از خانه شیرین کودکی و مزرعه زیبایی که همه اتفاقات وحشتناک کودکی اش در آن اتفاق‌افتاد ، دارد . کتاب “Beloved” سرشار از اشعار تلخ و بی تکلیفی است که با یک طناب محکم شده اند . در میان کتاب های سیاسی که باید خواند ، این کتاب در ابتدای لیست جای می گیرد .

2)کتاب “Fahrenheight 451” نوشته “Ray Badbury”

رمان “Fahrenheit 451” نوشته “Ray Badbury” که در سطح بین‌المللی مورد تحسین قرار گرفته‌است ، از شاهکارهای ادبیات قرن بیستم است که در آینده‌ای تاریک و دیستوپی بیان می شود “Guy Montag” یک آتش‌نشان است . در دنیای او ، جایی که قوانین و ادبیات تلویزیونی در آستانه انقراض قرار دارد ، ماموران آتش‌نشانی به جای اینکه آتش ها را خاموش کنند ، شروع به آتش‌سوزی می‌کنند . کار او نابود کردن کالاهای غیرقانونی است . نابود کردن کتاب چاپ‌شده غیرقانونی به همراه خانه‌هایی که آن کتاب ها در آن ها پنهان هستند . این کتاب تا مدتی اجازه انتشار نمی یافت و هم اکنون در بسیاری از کشورها نیز جزو کتاب های سیاسی ممنوعه می باشد .

3)کتاب “The Outsiders” نوشته “S.E.Hinton”

تاکنون هیچ کسی نگفته است که زندگی آسان است . اما “ponyboy” کاملا مطمئن است که می تواند همه چیز را حل کند . او می داند که می تواند روی دو برادرش “Darry” وSodapop” حساب کند . او می‌داند که می‌تواند روی کمک دوستان خود حساب کند .  دوستانی واقعی مثل جانی که هر کاری برای او انجام می‌دادند . اما در مسیر زندگی “Ponyboy” ناگهان سر و کله گروه “سوس” پیدا می شود . گروهی شرور متشکل از بچه هایی ثروتمند که دست به خرابکاری های گسترده ای میزنند . برخورد “Ponyboy” با این گروه حوادث و اتفاقات جالبی را در پی دارد که کتاب “The Outsiders” به شرح این اتفاقات می پردازد . این کتاب ، یک کتاب سیاسی خوب است .

4)کتاب “How to Hide an Empire” نوشته “Daniel Immerwahr”

ما با نقشه‌هایی که تمامی ۵۰ ایالت از ایالات متحده آمریکا را طرح می‌کنند آشنا هستیم . و ما همچنین با این ایده آشنا هستیم که ایالات‌متحده یک امپراطوری است و قدرت را در سراسر جهان اعمال می‌کند . اما مناطقی مانند جزیره ها ، اطلس ها و مجمع الجزایر ها که وجود خارجی دارند ولی ما چیزی از آنها نمی دانیم چه ؟ آیا این مناطق دولت مرکزی ، اداره و حتی سکونت دارند ؟”Daniel Immerwahr” در کتاب “How to Hide an Empire” داستان جالبی از ایالات‌متحده را در خارج از آن بیان می‌کند . او در نثر تند و سریع خود ، بخش های فراموش شده ای از ایالات متحده آمریکا را شرح می دهد . این کتاب الفبای سیاست ، از بهترین کتاب های سیاسی که باید خواند می باشد .

5)کتاب “Lord of Flies” نوشته “William Golding”

در آغاز جنگ جهانی بعدی ، هواپیمایی که مسافرانش گروهی از پسران دبیرستانی هستند در یک جزیره ناشناخته سقوط می‌کند و آن ها تنها می مانند . در ابتدا سقوط آنها چیزی برای جشن گرفتن است چونکه دیگر بزرگسالان بر آنها نظارت ندارند . آنها در آن جزیره دور از تمدن ، هر کاری از دستشان برمی آید انجام می‌دهند . اما همان گونه که نظم فرو می‌ریزد، همچنان که وحشت در دل شب طنین می‌افکند، همچنان که وحشت حکومت خود را آغاز می‌کند، امید به ماجراجویی تا آنجا که امید نجات پیدا می‌شود، از واقعیت دور می‌شود . این کتاب اقتباسی از دانلود رایگان کتاب های رشته علوم سیاسی دانشگاه های کشور آمریکا است .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا