کتابمنابع لاتین

کتاب های مهندسی هوافضا

در این مقاله می خواهیم به معرفی بهترین منابع برای مهندسی هوافضا بپردازیم . کتاب های زیر با پرسش از بهترین رتبه های قبولی ارشد 97 هوافضا در اینجا معرفی شده اند :

1)کتاب “Space Mathematics” نوشته “Bernice Kastner”

این کتاب مجموعه ای از مسائل علمی شامل جنبه‌های ریاضیاتی ماموریت‌های سازمان ناسا، محاسبه و اندازه‌گیری، جبر، هندسه، احتمالات و آمار، اعداد نمایی و لگاریتمی، مثلثات، هندسه،ماتریس ها و حساب دیفرانسیل و انتگرال است که علاوه بر ارتقا دانش و مهارت‌های ریاضی،فن‌آوری هوافضا را ارتقا می‌دهد و نگرش‌های ارزشمندی را به کاربرد عملی ریاضی دبیرستان از طریق دانشمندان و مهندسین حرفه‌ای اضافه می کند .بسیاری از کتاب های کنکور کارشناسی ارشد هوافضا از این کتاب استفاده می کنند .

2)کتاب “Aerodynamic Noise” نوشته “Tarit Bose”

این کتاب پایه تئوری و مدل‌سازی صداها و به خصوص صداهای نامطلوب تولید شده توسط هواپیما را به طور گسترده ای پوشش می‌دهد. این صدا می‌تواند از موتور هواپیما ، پروانه‌ها ، پنکه ، محفظه احتراق وسیله و حتی سطوح خارجی باشد . بیشتر صدای تولید شده ناشی از حرکت هوا و تعامل آن با مرزهای محکم هواپیما است، و این موضوع بحث اصلی این کتاب است.  کتاب “Aerodynamic Noise با تمارینی مشکل در پایان هر فصل، کتابی ایده آل برای دانشجویان کارشناسی‌ارشد مهندسی مکانیک و هوافضا است . این کتاب جزو بهترین منابع کنکور ارشد هوافضا می باشد .

3)کتاب “Missile Design and System Engineering” نوشته “Eugene L. Fleeman”

این کتاب با هدف دستیابی به نیازهای دانشجویان و اساتید مهندسی هوا فضا ، تحلیلگران و مهندسین سیستم‌های هوافضا ، مدیران برنامه و دیگر افراد شاغل در حوزه‌های سیستم‌های موشکی و توسعه فن‌آوری موشکی نگاشته شده است و خوانندگان را با درک طراحی موشک، فن‌آوری‌های موشکی، راه‌اندازی پلت فرم موشک، معیارهای یک سیستم موشکی مناسب و فرآیند توسعه سیستم های موشکی آشنا می کند .این کتاب مرجع مناسبی برای قبولی در بهترین گرایش مهندسی هوافضا بوده  کتاب جامع آزمون های کارشناسی ارشد مهندسی هوافضا از این کتاب بهره زیادی برده است .

4)کتاب “Fundamentals of Aerodynamics” نوشته “John Anderson”

کتاب “Fundamentals Of Aerodynamics” یکی از پرفروش ترین ، خواندنی ترین و سودمندترین کتاب ها در زمینه مهندسی هوافضا می باشد . موضوعات تاریخی، مثال‌های متعدد دقیق، تصاویر متعدد و تنوع موضوعات مشروح در سراسر متن پیدا می‌شود تا دانش آموزان مهندسی هوافضا به چالش کشیده شوند . برای دانلود کتاب های رشته هوافضا خواندن این کتاب خالی از لطف نیست .

5)کتاب “Introduction to Space Dynamics” نوشته “William T. Thomson”

این کتاب کلاسیک برای مهندسی فضا اولین بار پس از شروع پرواز “اسپوتنیک” منتشر شد .اگرچه امروزه اصول بنیادین این صنعت متفاوت با گذشته هستند و مشکلاتی که این اصول را اعمال می‌کنند تغییر کرده‌اند و همچنین استفاده گسترده از کامپیوترها تکنیک‌های حل مساله را تسریع کرده‌است، اما این کتاب هنوز یک متن اصلی با ارزش برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی‌ارشد مهندسی هوا فضا است ظرفیت ارشد هوافضا رو به کاهش است ، پس برای اینکه از قافله عقب نمانید ، حتما این کتاب را مطالعه کنید .

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا