آموزشمقاله

مقاله Culture and Depression (فرهنگ و افسردگی )

Culture and Depression

 

Culture and Depression
Culture and Depression

افسردگی چیست ؟

 

افسردگی  یک حالت خلقی شامل بی‌حوصلگی و گریز از فعالیت یا بی‌علاقگی و بی‌میلی است و می‌تواند بر افکار، رفتار، احساسات و خوشی و تندرستی یک فرد تأثیر بگذارد. افراد افسرده هم می‌توانند احساس ناراحتی، اضطراب، پوچی، ناامیدی، درماندگی، بی‌ارزشی، شرمساری یا بی‌قراری داشته باشند.

ممکن است آن‌ها اشتیاق خود در انجام فعالیت‌هایی که زمانی برایشان لذت‌بخش بوده از دست بدهند، نسبت به غذا بی‌میل و کم‌اشتها شوند، تمرکز خود را از دست بدهند، در به‌خاطر سپردن جزئیات و تصمیم‌گیری دچار مشکل شوند، در روابط خود به مشکل، برخورد کنند و به خودکشی فکر کرده، قصد آن را داشته باشند و حتی خودکشی کنند.

اختلال افسردگی، ممکن است که باعث بی‌خوابی، خواب زیاد، احساس خستگی و کوفتگی، مشکلات گوارشی، یا کاهش انرژی بدن شود. یکی از مهم‌ترین اختلالات افسردگی به‌ویژه در وضعیت پیشرفته، ازدست‌دادن قدرت تفکر سالم، راحت، خلاقانه یا حتی درست تمرکز کردن است که در مراتب بالاتر و در افسردگی‌های حاد، اختلال تشدید می‌شود و باعث مواردی مثل جنون می‌شود.

همچنین افسردگی  را می توان در نتیجه تضعیف ذهن در برابر حل مسائل ، ارائه فلسفه ها و… برای کنار آمدن با مشکلات روح باشد که ذهن اصطلاحا تسلیم می شود و دیگر امیدی ندارد ودر نتیجه افسردگی حاصل می شود.

 

فرهنگ و افسردگی

 

در بسیاری از بخش های جامعه چین ، تجربه افسردگی بیشتر جسمی است تا روانی. بسیاری از افسردگی چینی ها احساس ناراحتی نمی کنند ، بلکه حوصله ، ناراحتی ، احساس فشار درونی و علائم درد ، سرگیجه و خستگی را بیان می کنند.

این علائم رمزگذاری شده فرهنگی ممکن است تشخیص را در بین مهاجران چینی در ایالات متحده گیج کند ، که بسیاری از آنها تشخیص افسردگی را از نظر اخلاقی غیرقابل قبول و از نظر تجربی بی معنی می دانند. این الگوی فرهنگی در طول زمان تغییر می کند اما همچنان از تجربیات گروه های دیگر فاصله می گیرد. الگوی جسمانی شدن ممکن است برای پزشکان آمریکایی ناآشنا باشد و این مفهوم را بیشتر پیچیده کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا