مقاله

جمینی هوش مصنوعی گوگل

Gemini چت بات و دستیار صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی

جمینی یا Gemini که قبلاً به عنوان بارد شناخته می شد، یک چت بات و دستیار صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی است که توسط گوگل توسعه یافته است.گوگل برای رقابت با ChatGPT  و OpenAI  چت ربات Bard خود را بازنشسته کرده و برنامه قدرتمندتری را منتشر کرده است.شما میتوانید برای دسترسی به جدیدترین مقالات هوش مصنوعی در منابع علمی معتبر مانند پایگاه‌های داده علمی مانند PubMed، Springer، IEEE Xplore، Elsevier و Scopus و … درخواست تهیه و دانلود مقاله ISI خارجی را در سایت فایلسو ثبت نمایید.

جمینی

جمینی ( Gemini ) چیست؟

Gemini اپلیکیشنی برای گوشی های هوشمند که مانند یک دستیار دیجیتال سخنگو و همچنین یک ربات گفتگوی مکالمه عمل می کند. در پاسخ به درخواست‌های صوتی و متنی، می‌تواند به سؤالات پاسخ دهد، شعر بنویسد، تصاویر تولید کند، پیش‌نویس ایمیل‌ها، تجزیه و تحلیل عکس‌های شخصی و اقدامات دیگری مانند تنظیم تایمر یا برقراری تماس تلفنی انجام دهد.

سیسی هسیائو یکی از معاونان گوگل و مسئول واحد دستیار گوگل این شرکت، طی یک جلسه توجیهی با خبرنگاران گفت: «این می تواند به شما در نقش آفرینی در سناریوهای مختلف کمک کند.

Gemini که بلافاصله در بیش از ۱۵۰ کشور و منطقه از جمله ایالات متحده برای انگلیسی زبانان در دسترس است، جایگزین Bard و Google Assistant می شود. این فناوری مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی است که این شرکت از اوایل سال گذشته در حال توسعه آن بوده است.

هنگامی که ChatGPT از OpenAI در پایان سال ۲۰۲۲ وارد شد و عموم را با نحوه پاسخ دادن به سؤالات، نوشتن مقالات و تولید کدهای رایانه ای شگفت زده کرد، گوگل متوجه شد که در حال بازی کردن است. مانند دیگر غول‌های فناوری، این شرکت سال‌ها صرف توسعه فناوری مشابه کرده بود، اما محصولی به پیشرفت ChatGPT عرضه نکرده بود.

گوگل ربات چت خود با نام Bard را برای بررسی های متوسط ​​منتشر کرد. در هفته های بعد، این شرکت دو آزمایشگاه A.I پیشرو خود را ( آزمایشگاه‌های Google Brain و DeepMind ) ادغام کرد و اعلام کردند که آزمایشگاه ترکیبی در حال توسعه هوش مصنوعی جدید است. نام این فناوری جمینی است.

کاربرد های Gemini 

به گفته گوگل، جمینی برای انجام مجموعه ای از وظایف، از جمله خدمت به عنوان معلم خصوصی، کمک به برنامه نویسان کامپیوتر در انجام وظایف کدنویسی و حتی آماده کردن شکارچیان شغل برای مصاحبه طراحی شده است

Gemini همان چیزی است که محققان به آن مدل زبانی بزرگ یا L.L.M ( large language model ) می گویند، یک سیستم ریاضی که می تواند مهارت ها را با تجزیه و تحلیل حجم وسیعی از داده ها، از جمله کتاب، برنامه های کامپیوتری و چت آنلاین بیاموزد. با شناسایی الگوها در تمام آن متن، یک L.L.M می تواند یاد بگیرد که متن خود را تولید کند. این بدان معناست که می تواند شعر بنویسد، کد کامپیوتری تولید کند و حتی مکالمه را ادامه دهد.

Gemini یک سیستم چند وجهی است، به این معنی که می تواند هم به تصاویر و هم به صداها پاسخ دهد. پس از تجزیه و تحلیل یک مسئله ریاضی که شامل نمودارها، اشکال و تصاویر دیگر بود، می‌تواند همانند یک دانش‌آموز دبیرستانی به این سؤال پاسخ دهد.

اپلیکیشن Gemini همچنین می تواند تصاویر را تولید، تجزیه و تحلیل و پاسخ دهد. به عنوان مثال، کاربران می‌توانند عکسی را از جشن فارغ التحصیلی خود آپلود کنند و از برنامه بخواهند که یک توضیح ایجاد کند.

گوگل همچنین گفت که فناوری مشابهی را از طریق سرویس‌های تجاری Google Workspace و Google Cloud ارائه خواهد کرد. این به مشتریان امکان می دهد از این فناوری در کنار برنامه هایی مانند Gmail و Google Docs استفاده کنند.

برنامه هوش مصنوعی گوگل Gemini

در ماه دسامبر ۲۰۲۳ ، گوگل از نسخه محدودی از این فناوری برای ارتقاء Bard استفاده کرد. اکنون، این شرکت نام Bard را بازنشسته کرده است و نسخه قدرتمندتری از این فناوری را از طریق برنامه Gemini منتشر می کند که در گوشی های هوشمند اندرویدی و برنامه وب Gemini است. همچنین نسخه ای از جمینی برای گوشی های آیفون با iOS 15 به بعد در App Store موجود است.

هزینه استفاده از اپلیکیشن Gemini

گوگل یک نسخه رایگان اما محدود از برنامه Gemini ایجاد کرد. نسخه قدرتمندتر – به نام Gemini Advanced و با نسخه ای از مدل زبان اولترا گوگل – با اشتراک ماهانه ۱۹٫۹۹ دلار در دسترس است. گوگل یک آزمایش دو ماهه رایگان ارائه می دهد.

دانلود مقاله ISI هوش مصنوعی

با مراجعه به سایت فایلسو و ثبت درخواست تهیه و دانلود مقاله ISI به سرعت و سهولت به آخرین تحقیقات و مقالات علمی معتبر در زمینه هوش مصنوعی دسترسی پیدا کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا