رمان

دانلود کتاب Kafka on the Shore

Kafka on the Shore
Kafka on the Shore

Kafka on the Shore

 

معرفی :

 

کتاب کافکا در ساحل از برجسته ترین کتاب های نویسنده ژاپنی هاروکی موراکامی است. این کتاب دایتان دو شخصیت متفاوت است که در موازات هم حرکت می کنند.

کافکا که پسری ۱۵ ساله است و به علت یک پیشگویی عجیب از خانه فرار می کند و آقای ناکاتا پیرمرد ارام ومهربان و عجیبی که به علت اتفاقی شگفت انگیز در بچگی دچار نوعی عقب ماندگی ذهنی شده است اما حاصل این حادثه به دست آوردن توانایی صحبت با گربه هاست.

خشی از داستان به کافکا و زندگی او می پردازد و بخشی دیگر به اقای ناکاتا  رمان کافکا در ساحل در عین دو پارگی دارای مضمون است و تمام حوادث حتی کوچک ترین و جزئی ترین ان ها به هم مرتبط هستند. شاید چیزی که آثار موراکامی و به ویژه این رمان را جذاب می کند استفاده نویسنده از عناصر فرهنگ بومی ژاپنی است.

 

رمان کافکا در ساحل

 

با خواندن این رمان در عین لذت بردن از پیشرفت داستان با عقاید و رسومی اشنا می شوید که مختص مردم ژاپن است و در درون انها نهادینه شده  : اعتقاد به پیشگویی و غیب بینی  – وجود دنیاهای ورای دنیای ما – حرکت بین گذشته و اینده – و خاطراتی که هرگز کهنه نمی شوند و در موازات زندگی روزمره ما جریان دارند و … هزاران تابوی فرهنگی دیگر که به خوبی و در کمال هنرمندی در لابه لای داستان گنجانده شده اند.

همانطور که می دانیم هاروکی موراکامی تقریبا در تمامی کتاب هایش از آهنگ های دلخواهش یادکرده و نام برخی را از انخا اقتباس کرده است که در جریان داستان نیز اثر ان اهنگ ها و موسیقی ان ها به وضوح دیده می شود . کافکا در ساحل نیز یکی از همین کتاب هاست.

اگه به فرهنگ مردم ژاپن علاقه مند هستید پس خوندن این کتاب را به خود هدیه دهید .

 

جزئیات :

ناشر : Knopf Doubleday Publishing Group 

تاریخ انتشار :(January 3, 2006)

زبان : انگلیسی

تعداد صفحات :۴۸۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا