رمانعاشقانه

رمان زیبای دوستش داشتم اثر آنا گاوالدل زبان اصلی + نسخه چاپی

به نام خدا

 

رمان دوستش داشتم اولین رمان آنا گاوالدا که با زبان و ادبیاتی ساده و روان به زندگی روزمره ی انسان ها می پردازد و داستانی دل نشین را روایت می کند . این کتاب به عنوان پدیده ای در ادبیات فرانسه شناخته می شود و توانست فروشی بی سابقه در سطح جهانی داشته باشد .

 

Someone I Loved

Someone I Loved

رمان جذاب و خواندنی دوستش داشتم (Someone I loved) درباره‌ی زن جوانی به نام کلوئه است که همسر خود آدرین را بسیار دوست دارد. این زوج عاشق، زندگی خوبی را سپری می‌کنند و دو فرزند دختر دارند. روزی آدرین پس از سال‌ها زندگی مشترک، لوازم خود را جمع می‌کند و به کلوئه می‌گوید که شخص دیگری را دوست دارد و کلوئه و دخترانش را ترک می‌کند. کلوئه نیز به همراه فرزندانش از پاریس خارج می‌شود و به منزل والدین آدرین می‌رود تا شروعی دوباره داشته باشد.

بخش نخست کتاب دوستش داشتم را کلوئه روایت می‌کند که احساس می‌کند در زندگی شکست خورده و همسرش او را به خاطر زن دیگری ترک کرده است. کلوئه با وجود ناامیدی تمام تلاش خود را می‌کند که به زندگی ادامه دهد. راوی بخش بعدی، پدرشوهر کلوئه است که می‌خواهد کلوئه و نوه‌های خود را به زندگی امیدوار کند و با عروسش صحبت‌هایی طولانی دارد و در طول این صحبت ها ماجرای زندگی خود و عشق شکست‌خورده‌اش را روایت می‌کند. البته کلوئه نیز تلاش می‌کند تا با عادی جلوه دادن شرایط زندگی، همسر خیانتکار خود را فراموش کند و برای همین دائماً در تکاپو است.

بخش عمده‌ی کتاب مکالمات طولانی پدر شوهر و عروس است و دیالوگ‌های جذابی که میان این دو شخصیت خلق می‌شود، یکی از دلایل اصلی موفقیت و محبوبیت کتاب دوستش داشتم است.

آنا گاوالدا  در این کتاب با قلم توانمند خود احساسات دیگران را به خوبی مطرح می‌کند و تحلیل جالبی از خیانت مردان ارائه می‌دهد. شاید یکی از مهم‌ترین دلایل شخصیت پردازی قدرت‌مند کتاب دوستش داشتم به این حقیقت بازگردد که آنا گاوالدا این رمان را با الهام از تجربیات شخصی خود نوشته است. این رمان در سراسر دنیا مورد توجه قرار گرفت و فروش بسیاری داشت و آنا گاولدا را با همان کتاب نخست تبدیل به پدیده‌ای جهانی کرد.

 

جزئیات :

ناشر :Gallic Books

تاریخ انتشار : (May 1, 2012)

زبان : انگلیسی

تعداد صفحات :۱۶۰

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا