دانشگاه

مهارت های مطالعه در دوران تحصیل

در این مقاله قصد داریم 5 مهارت برای مطالعه در دوران تحصیل را به را به شما معرفی کنیم که این مهارت های تحصیلی در وب سایت دانشگاهی خارجی دانشگاه و مردم دسته بندی شده اند. لازم به ذکر است که این مهارت های مطالعه بسیار مناسب و راهنمای ورود به دانشگاه برای کسانی است که قصد ورود به دانشگاه را دارند. با این مهارت های درس خواندن شما می توانید به راحتی دوران تحصیلی خود را سپری کنید. وب سایت  فایلسو  می تواند برای شما کتاب ها و دروس دانشگاهی تخصصی شما را به صورت اورجینال و با زبان اصلی تهیه نماید ، در صورت هر گونه درخواست کتاب خارجی  می توانید روی لینک کلیک کنید.

مهارت های مطالعه در دوران تحصیل

مهارت های مطالعه در دانشگاه

مهارت های خوب مطالعه و تکنیک های مطالعه برای موفقیت تحصیلی شما بسیار مهم است. در اینجا پنج مهارت وجود دارد که زندگی دانشگاه شما را آسانتر می کند

روز بزرگ بالاخره فرا رسید و شما رسماً دانشجوی دانشگاه هستید. شما از این قدم بزرگی که در جهت رویای خود برداشته اید ، شروع به حضور در کلاس ها می کنید. شما در کلاس می نشینید که مجذوب همه چیزهایی است که می آموزید و بقیه روز را می گذرانید و فکر می کنید چقدر خوشبخت هستید که می توانید چند سال آینده را صرف یادگیری بسیاری از چیزهای جدید باورنکردنی کنید.

و سپس شما یک امتحان یا امتحان دارید و می فهمید که همانطور که در اولین کار هیجان زده بودید ، نمی توانید شور و شوق خود را به نمرات بالا ترجمه کنید. اگر این اتفاق برای شما افتاده است ، شما تنها نیستید.

دانشجویان در همه جا با همان چالش روبرو هستند. از این گذشته ، تحصیل در دانشگاه شدیدتر است و مستلزم ایجاد مهارت های جدیدی است که معمولاً در دبیرستان نمی آموزیم. خوشبختانه ، یادگیری هرگز دیر نیست.

با این مهارت ها و تکنیک های مطالعه ، زندگی کالج خود را ساده تر کنید

سعی کنید این مهارت ها را تمرین کنید تا مطالعه راحت تر شود.

مهارت مطالعه شماره 1: به هنر یادداشت برداری استاد شوید

برای همه اتفاق می افتد ما فکر می کنیم چیزی را به یاد خواهیم آورد. فراموش کردن آن خیلی مهم است. اما ما با چیزهای دیگر غرق می شویم – فیلم های گربه در یوتیوب ، درگیری احمقانه در خانواده و غیره. حتی اگر یادداشت برداری کنید ، به این معنی نیست که شما به طور مؤثر این کار را انجام می دهید. این مهم است که با استراتژی های یادداشت برداری آشنا شوید ، و پیدا کردن مواردی که به بهترین وجهی برای شما مناسب باشد.

 

برخی از این موارد عبارتند از: توجه به کلمات و سرفصلهای برجسته ، اصلاح مجدد ایده های اصلی به مفاهیمی که به راحتی درک می شوند ، توجه به عنوان ها ، استفاده از حالت های مختلف یادداشت برداری از جمله برجسته ها ، یادداشت های چسبنده ، کارتهای فهرست بندی ، نمودارها ، نمودارها و … نمودارها و اطمینان از اینكه یادداشت های گرفته شده به اهداف و سؤالاتی كه در هر درس وجود دارد پاسخ می دهند / ارجاع می دهند.

 

مهارت مطالعه شماره 2: از نقشه های ذهن استفاده کنید

نقشه ذهن نوعی چارچوب است. این راهی برای کمک به شما در سازماندهی ، تجسم و جمع بندی است. هدف آن ارائه راه بهتر برای ذخیره اطلاعات در یک صفحه است. بسیاری از مباحث با تهیه نقشه ذهن می توانند ساده تر و معنادارتر مورد مطالعه و بررسی قرار گیرند.

 

بسیاری از افراد متوجه می شوند که عناصر بصری به آنها کمک می کند تا اطلاعات خود را در مطالعه خود بهتر حفظ کنند ، اگر شما هم یکی از آنها هستید ، توصیه می کنیم از نقشه های ذهن استفاده کنید. نقشه های ذهن را می توان با دستی یا با استفاده از یک برنامه ویژه در رایانه تهیه کرد و از آنها استفاده می شود: یادداشت برداری در کلاس ، یافتن ایده های اصلی ، تجدید نظر در امتحان و ایده های طوفان مغزی.

 

مهارت مطالعه شماره 3: با صدای بلند به خودتان بخوانید

بعضی از افراد از طریق صدا بهترین چیزها را به خاطر می آورند. اگر خود را به عنوان یکی از آنها مشخص می کنید ، سعی کنید مطالب درسی خود را با صدای بلند بخوانید. می توانید با صدای بلند در خانه با خود بخوانید و همچنین می توانید خود را ضبط کنید. سپس ضبط را بگیرید و در ماشین یا قطار به آن گوش دهید. گاهی اوقات برای یادآوری یا درک کامل آنها باید بیش از یک بار چیزها را بشنوید.

 

مهارت مطالعه شماره 4: به دیگران یاد دهید

یک راه عالی برای درک عمیق از مواد جدید ، آموزش آن به دیگران است.

اگر دوستی دارید که می توانید با او تحصیل کنید ، حتی ممکن است کسی که با مطالب خود مشکل دارد ، می توانید به آنها پیشنهاد دهید که با هم تحصیل کنند. هنگامی که به دیگران آموزش می دهید ، فرصتی برای درک بهتر مواد خودتان پیدا می کنید. شما باید به سؤالاتی پاسخ دهید که عمیق تر جلوه می کنند و متوجه می شوید که مشکلاتی که حتی متوجه مطالب ارائه شده نشده اید نیز وجود دارد.

 

مهارت مطالعه شماره 5: مهارت های مدیریت وقت خود را بهبود بخشید

بسیاری از دانش آموزان احساس می کنند زمان مدیریت آنهاست. آنها بین حضور در کلاسها ، رفتن به محل کار ، گیر افتادن در ترافیک ، مراقبت از اعضای خانواده ، انجام کارها و یافتن زمان غذا خوردن و خوابیدن پاره شده اند. این بسیار زیاد می شود و رسیدن به یک نقطه شکست بسیار آسان است. این به نوبه خود می تواند شما را در دانشگاه حتی کمتر تولید و موفق کند. مدیریت زمان خوب برنامه ریزی برای هفته ها ، ماه ها و شرایط است.

 

مطالعه خود را تا حد امکان سازماندهی کنید. برنامه ریزی در آینده موجب صرفه جویی در وقت ، نگرانی و انرژی می شود. مرحله بعدی اولویت بندی وظایف خود است – تصمیم بگیرید کدام کارها مهمترین هستند و ابتدا باید انجام شود. نکات دیگر برای مدیریت زمان این است که کارهای کوچک را کنار نگذارید ، انجام کارهای پیچیده را به کارهای کوچک تقسیم کنید ، و محیط کار خود را تنظیم کنید تا این امر تمیز و کمتر مخرب باشد.

 

تکنیک های مطالعه ای را که برای شما مفید است پیدا کنید

بسیاری از تکنیک ها و مهارت های مطالعه وجود دارد که می توانید آنها را اتخاذ کنید. با انتخاب چند مورد شروع کنید که فکر می کنید برای شما بهتر خواهد بود. آنها را برای یک ماه امتحان کنید و ببینید که چگونه آنها برای شما کار می کنند. اگر پیشرفت را احساس نمی کنید همیشه می توانید بعداً چیز دیگری را امتحان کنید. تا زمانی که بهترین نتایج را برای شما به دست بیاورید ، به آزمایش خود ادامه دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا