دانشگاه

تحصیل در سوئد

کشور سوئد امروزه به یکی از پرطرفدارترین کشورها برای تحصیل تبدیل شده است . عوامل زیادی در این موضوع نقش دارند که از مهم ترین آن ها میتوان به “آب و هوای مناسب” ، “جاذبه های طبیعی” ، “امکانات بسیار خوب برای شهروندان” ، “بالا بودن سطح رفاه زندگی” و البته “معتبر بودن مدارک دانشگاه های سوئد در سراسر دنیا” هرساله دانشجویان خارجی و بین المللی بسیاری را از همه کشورهای دنیا به این کشور می کشاند . هیچ محدودیت سنی برای تحصیل در سوئد وجود ندارد و هزینه تحصیل در سوئد نیز تقریبا پایین است . از این رو تحصیل در دانشگاه های سوئد امروزه آرزوی هر دانشجویی است که البته به راحتی نیز امکان پذیر است . ما در این مقاله به توضیح شرایط بورسیه تحصیلی در سوئد پرداخته ایم پس تا انتهای این مطلب با ما باشید .

تحصیل در مقطع کارشناسی

شرایط تحصیل در سوئد با مدرک دیپلم سختی چندانی ندارد . پس از ارسال مدارک دیپلم خود به همراه معدل و ریزنمرات برای دانشگاه مقصد وقبول درخواست شما ، می توانید برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور اقدام کنید . گرفتن مدرک لیسانس در کشور سوئد 4 سال به طول می انجامد . در مقطع کارشناسی ، دروس دانشگاهی به زبان سوئدی تدریس می شوند از این رو هنگام درخواست برای پذیرش ، ارائه مدرکی دال بر تسلط بر زبان سوئدی الزامی است و تحصیل در سوئد بدون مدرک زبان سوئدی غیرممکن است . دانشجویان مقطع لیسانس در کشور سوئد می توانند 10 ساعت در هفته کار کنند و حقوق دریافتی آنان به ازای هرساعت کار ، از 7 تا 9 یورو متغیر است .

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

گرفتن مدرک فوق لیسانس در کشور سوئد 2 سال به طول می انجامد . در دانشگاه های سوئد دروس در مقطع کارشناسی ارشد به هر دو زبان سوئدی و انگلیسی تدریس می شوند . از این رو اگر مدرکی دال بر تسلط بر زبان سوئدی ندارید ، می توانید با ارائه مدرک آیلتس زبان انگلیسی با نمره حداقل 6.5 برای پذیرش در دانشگاه های این کشور درخواست دهید . دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در سوئد اجازه دارند 20 ساعت در هفته کار کنند و به ازای هرساعت کار مبلغی از 8 تا 10 یورو حقوق دریافت کنند تا بتوانند مقداری از هزینه های تحصیل و زندگی خود در کشور سوئد را پوشش دهند .

تحصیل در مقطع دکتری

تحصیل در سوئد در مقطع دکترا از 4 تا 5 سال طول می کشد . در این مقطع نیز دروس به هر دو زبان سوئدی و انگلیسی تدریس می شود و دانشجو برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری در یکی از دانشگاه های کشور سوئد ، باید مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل 7 داشته باشد . دانشجوی متقاضی تحصیل در مقطع دکتری در کشور سوئد باید دارای معدل سطح A در دوره کارشناسی ارشد و همچنین داشتن حداقل یک مقاله در ISI باشد . دانشجویان مقطع دکتری در سوئد اجازه دارند تا ۳۰ ساعت در هفته کار کنند و حقوق دریافتی آنان نیز 10 الی 14 یورو به ازای هرساعت کار می باشد .

ویزای تحصیلی سوئد

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی سوئد شامل موارد زیر است :

  1. داشتن روزمه و سابقه درخشان در مقطع پیشین
  2. همراه داشتن مدرک مقطع پیشین با معدل و ریزنمرات
  3. داشتن مدرک زبان سوئدی یا انگلیسی
  4. توصیه نامه از اساتید مقطع پیشین

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا