کتابکتاب صوتیگزارشمنابع لاتین

خرید کتاب از گوگل بوکز

گوگل بوک چیست ؟

گوگل بوکس” که با نام “گوگل پرینت” نیز شناخته می شود ، سرویسی از شرکت گوگل است که متن کامل کتاب ها و مجله هایی را که Google اسکن کرده است را با استفاده از تشخیص نوری (OCR) به متن تبدیل کرده و در پایگاه داده دیجیتالی خود ذخیره می کند . این کتابها توسط ناشران و نویسندگان از طریق برنامه “Google Partner” یا شرکای کتابخانه Google در پروژه مربوط به گوگل بوکس تهیه می شوند . علاوه بر این ، شرکت Google با تعدادی از ناشران مجله همکاری کرده است تا بایگانی خود را دیجیتالی کند . این برنامه انتشاراتی اولین بار با نام “Google Print” شناخته شد که در اکتبر 2004 در نمایشگاه کتاب فرانکفورت معرفی شد و سپس پروژه کتابخانه Google Books که در دسامبر 2004 به عنوان یک سرویس در زمینه خرید آنلاین کتاب اعلام شد ، در مجموعه کتابخانه های تحت پوشش خود ، کتاب ها را اسکن می کند و آنها را به موجودی دیجیتال خود اضافه می کند . ابتکار عمل Google Books به دلیل پتانسیل های خود برای دستیابی بی سابقه به آنچه که ممکن است به بزرگترین نهاد آنلاین دانش بشری تبدیل شود و دموکراتیک سازی دانش را ارتقا بخشد ، مورد تحسین قرار گرفته است . اما با این حال ، به دلیل نقض احتمالی حق چاپ و همچنین عدم ویرایش برای اصلاح بسیاری از اشتباهات وارد شده به متن اسکن شده توسط فرآیند OCR ، گاها مورد انتقاد نیز قرار گرفته است . 

چگونه از گوگل بوکس کتاب بگیریم ؟

گوگل بوکس امروزه به یکی از پرطرفدارترین و مطمئن ترین سایت ها برای خرید کتاب اینترنتی تبدیل شده است . وجود بیش از 130 میلیون نسخه کتاب و مجله ، این سایت را در لیست بهترین سایت های خرید کتاب قرار داده است . اگرچه در این راه مشکلاتی نیز وجود دارد :

  • گوگل بوکس با گستره ای بیش از 130 میلیون نسخه کتاب ، در عین گستردگی فراوان ، با کوچکترین تفاوتی در اسم کتاب موردنظر شما با کتابی که در سایت وارد کرده اید ، ممکن است کتابی کاملا متفاوت را به شما بدهد .
  • عدم ساپورت زبان فارسی سایت گوگل بوکس ، امکان دانلود و خرید اینترنتی کتاب برای کسانی که با زبان انگلیسی آشنایی کمی دارند را بسیار مشکل می کند .
  • تا سال 2015 میلادی ، بسیاری از ناشران جوامع مختلف به عمل گوگل بوکس معترض بوده و آن را غیرقانونی و مغایر با قانون حق چاپ می دانستند . هرچند که این مسئله با اقدامات فراوان مسئولان شرکت گوگل ، تا حدودی فروکش کرد اما از آنجا که گوگل بوکس حتی نادرترین و کم تیراژترین کتاب های سراسر دنیا را نیز در پایگاه دیجیتال خود دارد ، حل شدن این مسئله به طور کامل عملا غیرممکن به نظر می رسد .
  • گوگل بوکس تنها امکان مشاهده فایل موردنظر کاربر را دارد و مانند برخی سایتها نظیر آمازون ، امکانی مبنی بر خرید pdf کتاب اینترنتی ، خرید کتاب صوتی و حتی دریافت نسخه چاپی ندارد .

چاره چیست ؟

مجموعه “فایلسو” با سابقه فعالیت در زمینه خرید آنلاین کتاب ، به شما در این راه کمک می کند . اگر در سایت گوگل بوکس کتابی را پیدا کردید که تمایل به دریافت آن داشتید ، می توانید نام کتاب موردنظر خود را در قسمت درخواست سایت ما ثبت کرده ، و در کمترین زمان ممکن به صورت pdf کتاب ، کتاب صوتی و حتی نسخه چاپی از ما دریافت کنید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا