دانشگاه

دانشگاه شیکاگو

معرفی و تاریخچه

دانشگاه شیکاگو یکی از دانشگاه های خصوصی و غیردولتی کشور آمریکا در سال 1891م. در شهر شیکاگو از شهرهای ایالت ایلینو در آمریکا احداث شد . دانشگاه شیکاگو نزدیک به 15هزار دانشجو دارد که بیش از 20% جمعیت آن را ، دانشجویان بین المللی و خارجی تشکیل می دهند . همه ساله افراد زیادی برای ادامه دادن تحصیلات آکادمیک خود در دانشگاه شیکاگو ، درخواست پذیرش می دهند.

رتبه ، افتخارات و سطح علمی

دانشگاه شیکاگو شاید در سطح جهانی به درخشانی دانشگاه هاروارد و دانشگاه استنفورد نباشد اما همواره و بخصوص در سالیان اخیر ، در میان برترین دانشگاه های دنیا حرفی برای گفتن داشته است بطوریکه طبق نظام های رتبه بندی زیادی همواره در میان 10 دانشگاه برتر جهان قرار داشته است . طبق آخرین اعلام نظام های رتبه بندی در سال 2019 ، موسسه “QS” جایگاه نهم و موسسه “تایمز” جایگاه دهم را برای رتبه دانشگاه شیکاگو در میان تمامی دانشگاه های جهان اعلام کرده اند .

دانشگاه شیکاگو دانشآموختگان برجسته

بیش از 80نفر از برندگان نوبل در زمینه های مختلف ، دانشجویان و فارغ التحصیلان این دانشگاه بوده اند که این آمار ، عددی شگفت است ! افراد سرشناس زیادی در این دانشگاه تحصیل کرده اند که از معروف ترین آن ها می توان به “جیمز واتسون” ، “ریچارد رورتی” و “ساموئل هانتینگتون” اشاره کرد .

دانشکده ها

دانشگاه شیکاگو 6 دانشکده دارد که شامل “دانشکده حقوق” ، “دانشکده پزشکی” ، “دانشکده علوم اجتماعی” ، “دانشکده علوم پایه” ، “دانشکده الهیات” و “دانشکده تجارت” می باشد . رشته های تحصیلی دانشگاه شیکاگو بسیار متنوع بوده و به استثنای معدودی از رشته ها ، سایر رشته ها همواره در این دانشگاه ارائه می شوند .

کتابخانه دانشگاه شیکاگو

دانشگاه شیکاگو دارای کتابخانه نسبتا بزرگیست که البته پس از عقد قرارداد همکاری با دانشگاه میشیگان منابع خود را گسترش داد . نکته گفتنی این که در کتابخانه این دانشگاه چند لوح و کتیبه از دوران هخامنشیان به چشم می خورد . کتیبه هایی که پیش از انقلاب به دانشگاه شیکاگو امانت داده شد اما پس از انقلاب ، این دانشگاه از بازگرداندن آن ها امتناع ورزید . افراد زیادی برای دیدن الواح هخامنشی در دانشگاه شیکاگو به کتابخانه این دانشگاه می روند .

اپلای برای دانشگاه شیکاگو

مدارک لازم برای ارائه درخواست پذیرش دانشگاه شیکاگو به صورت زیر است :

هزینه درخواست پذیرش (حدود 75 دلار)

مدرک مقطع پیشین به همراه ریزنمرات

دو توصیه نامه از دو استاد مقطع پیشین دانشجو

داشتن مدرک آیلتس زبان با نمره حداقل 6 یا 7

بورسیه دانشگاه شیکاگو

دانشگاه شیکاگو به دانشجویانی که درخواست بورسیه و کمک هزینه برای هزینه زندگی خود و شهریه دانشگاه دارند ، مساعدت مالی می کند از آنجا که شیکاگو یکی از شهرهای گران دنیاست و زندگی در شیکاگو معمولا هزینه های بالایی می طلبد ، دانشگاه شیکاگو می خواهد با ارائه این کمک هزینه ها ، دانشجویان خود را از دغدغه های مالی شامل هزینه اسکان ، حمل و نقل ، تهیه لوازم آموزشی و سایر هزینه ها بی نیاز کند تا فوکوس دانشجو فقط بر روی دروس و پژوهش های خود باشد . تمامی دانشجویان خارجی و بین المللی نیز می توانند از این کمک هزینه ها استفاده کنند و بورسیه کردن دانشجویان دانشگاه شیکاگو ، ارتباطی به داخلی یا خارجی بودن دانشجو ندارد .

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا