دانشگاه

دانشگاه ییل

معرفی و تاریخچه

دانشگاه ییل یکی از دانشگاه‌های معتبر و البته قدیمی و باسابقه آمریکا و حتی جهان می‌باشد. این دانشگاه غیردولتی در سال ۱۷۰۱ م. در نیوهیون از شهرهای ایالت کنتیکت آمریکا احداث شد . این دانشگاه از برجسته ترین دانشگاه های هنر در جهان به حساب می آید و متقاضیان داخلی و بین الملل زیادی را جذب می کند . طرح و معماری ساختمان های این دانشگاه ، آمیخته ای از معماری کهن و معماری مدرن است که خود همین امر نیز به گونه ای باعث تمایز دانشگاه ییل شده است .

 

رتبه ، افتخارات و سطح علمی

این دانشگاه طبق نظام های رتبه بندی زیادی در میان برترین دانشگاه های جهان قرار گرفته است . بر طبق آخرین آمار نظام های رتبه بندی در سال 2019 ، نظام رتبه بندی “تایمز” این دانشگاه را در رده 7م ، نظام رتبه بندی “QS” این دانشگاه را در رده 4م و نظام رتبه بندی “ARWU” این دانشگاه را در رتبه 9م قرار داده اند . این دانشگاه در سالهای اخیر همواره رقابت تناتنگی با دانشگاه هاروارد ، دانشگاه آکسفورد و دانشگاه استنفورد داشته است .

دانشگاه ییل دانشآموختگان برجسته

در سالهای اخیر همواره مشاهیر و افراد موفق زیادی چه در خود آمریکا و چه حتی در سطح جهانی ، دانشجویان و فارغ التحصیلان این دانشگاه بوده اند که از میان آنان می توان به نام هایی چون “هیلاری کلینتون” ، “جرج والکر بوش” ، “پل نیومن” ، “نورمن فاستر” ، “فرید زکریا” ، “گریس هاپر” و … اشاره کرد .

دانشکده ها

دانشگاه ییل شامل 12 دانشکده است :

“دانشکده سلامت عمومی” ، “دانشکده هنر” ، “دانشکده معماری” ، “دانشکده دارو” ، “دانشکده جنگلداری و محیط زیست” ، “دانشکده مدیریت” ، “دانشکده الهیات” ، “دانشکده حقوق” ، “دانشکده درام” ، “دانشکده موسیقی مذهبی” ، “دانشکده مهندسی و علوم کاربردی” و “دانشکده پرستاری”

و همچنین رشته های “زیست شناسی” ، “اقتصاد” ، “هنر” ، “معماری” ، “تاریخ” و “روانشناسی” از پرطرفدارترین رشته های دانشگاه ییل به حساب می آیند که هر ساله دانشجویان زیادی از سراسر جهان برای تحصیل در این رشته ها با هم به رقابت می پردازند .

کتابخانه دانشگاه ییل

کتابخانه دانشگاه ییل بیش از 1میلیون و 300هزار جلد کتاب دارد که این عدد ، کتابخانه این دانشگاه را به یکی از بزرگترین کتابخانه های دنیا تبدیل کرده است . سازمان کتابخانه این دانشگاه قرارداد همکاری با کتابخانه های دانشگاه کرنل و دانشگاه شیکاگو امضا کرده است و با آنها در حال همکاری و مبادله کتاب است . طبق آمار داده شده هر 15 سال ، کتاب های موجود در کتابخانه دانشگاه ییل دو برابر می شود …

اپلای برای دانشگاه ییل

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش در دانشگاه ییل شامل موارد زیر است :

1.هزینه ثبت و بررسی درخواست پذیرش (مبلغی حدود 75 دلار)

2.دو توصیه نامه از دو تن از اساتید مقطع پیشین

3.مدارک رسمی مقطع پیشین به همراه ترجمه

4.مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل 7

بورسیه دانشگاه ییل

دانشگاه ییل آمریکا با توجه به پشتوانه مالی قوی خود ، دانشجویانش را بورسیه می کند . نزدیک به 60 درصد از دانشجویان این دانشگاه از کمک های مالی این دانشگاه استفاده می کنند . هزینه تحصیل در دانشگاه ییل مبلغی حدود 46هزار دلار می باشدکه البته با هزینه های اسکان ، شهریه ، کتاب و هزینه های شخصی تا 64هزار دلار می رسد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا