کتابمنابع لاتین

کتاب های طنز و کمدی

ادبیات کمدی غرب به علت تفاوت جنس و نوع طنز آن ، همواره برای علاقمندان و منتقدان در زمینه کمدی جهان قابل توجه بوده است . در این مقاله می خواهیم به معرفی چند جلد از بهترین رمان های طنز جهان و خنده دارترین کتاب های دنیا بپردازیم . کتاب هایی که خواندن آن ها برای علاقمندان به ادبیات جهان و مخصوصا ادبیات کمدی ، مسلما خالی از لطف نخواهد بود . با ما باشید :

1.کتاب “Robin” نوشته “Dave Itzkoff”

“رابین ویلیامز” یک سرگرم کننده کاملا خلاق و محبوب در میان مردم بود . از ریف های کمدی های ایستاده (استندآپ کمدی) او گرفته تا نقش برجسته او در اثر “Mork & Mindy” و برنده شدن در جایزه آکادمی “Good Will Hunting” ، او همیشه یکی از برترین کمدین ها بوده است . “دیو ایتزکوف” در این کتاب که به نوعی زندگینامه “رابین ویلیامز” می باشد نشان می دهد که چگونه درخشش طنز ویلیامز ، چاهی عمیق از احساسات متناقض خود و شک و تردیدهایش را حفر کرد . او در کمدی ها و فیلمهای مشهور مانند انجمن شاعران مرده ، صبح بخیر ویتنام ، فیشر کینگ ، علاءالدین به ایفای نقش پرداخت و البته اثر “خانم دوبایت فایر” ، جایی است که وی هدیه بی حد و حصر خود را برای بداهه نوازی به نمایش گذاشت تا طیف گسترده ای از شخصیت ها را زنده کند . این کتاب پرفروش ترین کتاب طنز سال 2017 در کشور آمریکا شد .

2.کتاب “The Book of General Ignorance” نوشته “John Mitchinson” و “John Lloyd “

این کتاب چیزهایی در زمینه هایی مانند تاریخ ، ادبیات ، علوم ، طبیعت و موارد دیگر که ما تصور می کنیم حقایقی قابل تأیید هستند را به چالش می کشد . این کتاب یک مجموعه کاملاً طنزگونه و با لحنی شوخ طبع درباره اینکه “واقعاً چقدر درباره هر چیزی می دانیم؟” است . این فکر شما را عاصی کرده است و تعجب می کنید از اینکه چرا حتی حوصله رفتن به مدرسه را نداریم ؟؟؟ این کتاب حتی در مورد همین موضوع هم بحث می کند . کتاب “The Book of General Ignorance” یکی از بهترین کتاب های طنز خارجی است .

3.کتاب “Poking a Dead Frog” نوشته “Mike Sacks”

“ایمی پولر” ، “مل بروکس” ، “آدام مک کی” ، “جورج ساندرز” ، “بیل هادر” ، “پاتون اووالالت” و بسیاری دیگر در این کتاب جذاب و خنده دار با صدایی بلند و خنده دار ما را در اعماق دنیای کمدی درگیر می کنند . کتاب “Poking a Dead Frog” نوشته “Mike Sacks” برای کارگردانان و نویسندگان فیلم های کمدی و دزدان فرهنگ پاپ ، به طور یکسان خوانده می شود و کتابی است که به هنگام خواندن واقعا صدای خنده های شما را بالا می برد . این رمان طنز ، به انتخاب انجمن نویسندگان آمریکا به عنوان طنز ترین رمان جهان انتخاب شد و هم اکنون در لیست دانلود بهترین رمان های طنز جهان ، در صدر قرار دارد .گ

4.کتاب “Best. State. Ever” نوشته “Dave Barry”

ما هیچ وقت نمی دانیم در ایالت فلوریدا چه اتفاقی خواهد افتاد . ما فقط می دانیم که در هر لحظه ، چیزی اتفاق خواهد افتاد . هر چند ماه ، “Dave Barry” تماسی از طرف یک فرد رسانه‌ای دریافت می‌کند که می‌خواهد بداند  کدام جهنمی با فلوریدا اشتباه است؟” به هر حال ، این ایالت به عنوان یک جشنواره نیمه گرمسیری از احمق ها بدست آورد ، و دیو به عنوان یک فلوریدایی وفادار التماس می کند که متفاوت باشد . این کتاب یک کتاب طنز کودکانه می باشد که قطعا برای هدیه دادن بسیار جالب و مناسب است .

5.کتاب “Live from New York” نوشته “James Andrew Miller” وTom Shales

کتاب “Live from New York” که اولین بار برای بزرگداشت ۳۰ امین سالگرد جشنوارهSaturday Night Live” منتشر شد ، پس از مدتی توسط همین جشنواره به سرعت بهترین کتابی اعلام شد که تا کنون در نمایش تلویزیونی و افسانه‌ای اواخر شب تولید شده‌است به قول نویسندگان کتاب “James Anderson Miller” و “Tom Shales” ، کتاب “Live from New York” بدون فیلتر و بدون سانسور ، یک کهکشان خیره کننده از استعدادهای دنباله دار ، سه دهه پر تلاطم از عتیقه های دوربین و فرار از دوربین را به نمایش می گذارد . این کتاب از بهترین آثار طنز جهان به شمار می رود .

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا