آموزشمقاله

راهنمای نوشتن بخش چکیده مقاله

چگونه یک چکیده خوب برای مقاله بنویسیم؟

چکیده مقاله یک پاراگراف کوتاه در حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ کلمه است که مقاله تحقیقاتی شما را خلاصه می کند. به طور معمول، هدف از تحقیق ، روش ها و طرح های تحقیق شما، نتایج تحقیق و نتیجه گیری را شرح می دهد.وقت گذاشتن برای نوشتن یک چکیده خوب، باعث می شود افراد بیشتری کار شما را کشف کنند و در نهایت به تحقیقات شما کمک می کند تا تأثیر بیشتری داشته باشد.شما میتوانید برای دانلود مقاله خارجی در هر حوزه ای در منابع علمی معتبر مانند پایگاه‌های داده علمی مانند PubMed، Springer، IEEE Xplore، Elsevier و Scopus و … درخواست تهیه و دانلود مقاله ISI خارجی را در سایت فایلسو ثبت نمایید.

چکیده مقاله

بخش خلاصه در مقاله

محققان هنگامی که به دنبال مقالات تحقیقاتی می گردند، اغلب با خواندن خلاصه مقاله تصمیم می گیرند که آیا مقاله با پژوهش آنها مرتبط است یا خیر. بنابراین، مهم است که چکیده مقاله را تا حد امکان جذاب و آموزنده بنویسید. علاوه بر این، خدمات انتزاعی و نمایه سازی آنلاین به طور گسترده توسط خوانندگانی که به دنبال تحقیقات مرتبط هستند ، استفاده می شود. یک چکیده مختصر، دقیق و با ساختار به احتمال زیاد پژوهش شما را قابل کشف تر می کند.

نوشتن چکیده مقاله

از آنجایی که چکیده ، خلاصه ای از مقاله شما است، بنابراین باید پس از تکمیل آن نوشته شود. یک چکیده قوی باید به تنهایی معنا داشته باشد و تمام نکات اصلی تحقیق شما را پوشش دهد. این مطلب راهنمای برای نگارش چکیده خوب است.

ساختار چکیده

می توانید از ساختار مقاله خود برای هدایت ساختار چکیده خود استفاده کنید.چهار مرحله اصلی وجود دارد که می توانید برای نوشتن چکیده با ساختار خوب دنبال کنید:

۱ . زمینه و هدف تحقیق خود را معرفی کنید. به عنوان مثال، آنچه قبلاً در مورد موضوع شناخته شده است یا “مشکلی” که تحقیق شما سعی دارد به آن بپردازد چیست؟

۲ . روش های مورد استفاده در تحقیق را شرح دهد. این باید یک توصیف ساده باشد که در زمان گذشته و با استفاده از زبان ساده نوشته شده باشد.

۳ . نتایج تحقیق خود را خلاصه کنید. گنجاندن تمام نتایج در یک چکیده ممکن است دشوار باشد، بنابراین سعی کنید فقط بر روی قابل توجه ترین آنها تمرکز کنید.

۴ . در نهایت توضیح دهید که چرا نتایج قابل توجه هستند. به عنوان مثال، چگونه آنها ممکن است بر تحقیقات یا درک آینده در این زمینه تأثیر بگذارند. همچنین می توانید توصیه های خود را برای تحقیقات بیشتر درج کنید.

کلید واژه ها

مقالات اغلب شامل کلمات کلیدی در انتهای چکیده می شوند. پایگاه‌های اطلاعاتی از این کلمات کلیدی برای کمک به کتابداران و دانشمندان همکار در یافتن مقاله تحقیقاتی شما استفاده می‌کنند، بنابراین بهتر است در مورد اینکه کدام کلمات مناسب‌تر هستند فکر کنید.

کلمات کلیدی باید شامل کلماتی باشند که با موضوع تحقیق، روش ها و رشته تحقیقاتی را به وضوح مشخص کنند. سعی کنید از ۳ تا ۱۰ کلمه کلیدی برای مقاله خود استفاده کنید.

دانلود مقاله ISI 

با مراجعه به سایت فایلسو و ثبت درخواست تهیه و دانلود مقاله به سرعت و سهولت به آخرین تحقیقات و مقالات علمی معتبر در زمینه هوش مصنوعی دسترسی پیدا کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا