دانشگاه

تحصیل در پرتغال

امروزه کشورهای غرب اروپا از محبوبیت بالایی برای مهاجرت تحصیلی برخوردار هستند . پرتغال نیز از این مقوله مستثنی نیست . آب و هوای مناسب ، سواحل زیبای اقیانوس اطلس ، بالا بودن سطح زندگی ، محدودیت نه چندان زیاد شرایط سنی تحصیل در پرتغال و امکان جذب در بازارکار و اقامت دائم پس از تحصیل ، کشور پرتغال را به یکی از بهترین کشورها برای تحصیل در اروپا و حتی دنیا تبدیل کرده است و معایب تحصیل در پرتغال را به حداقل رسانده است . مدارک دانشگاه های پرتغال نیز در سطح جهانی از اعتبار قابل قبولی برخوردار بوده و دانشگاه آویرو پرتغال یک دانشگاه شناخته شده و معتبر در تمام دنیا می باشد . از آنجا که هزینه تحصیل در پرتغال نسبتا پایینتر از سایر کشورهای اروپایی است ، از ایران نیز هرساله افراد زیادی برای پذیرش در دانشگاه های پرتغال درخواست می دهند . رشته های دانشگاهی این کشور در مقطع لیسانس به زبان های پرتغالی و اسپانیایی و در مقطع فوق لیسانس و دکتری به زبان های پرتغالی و انگلیسی ارائه می شود که در هر صورت ، ارائه مدرکی دال بر تسلط بر زبان انتخابی شما برای تحصیل الزامی می باشد و تحصیل در پرتغال بدون مدرک زبان امکان پذیر نمی باشد . ما در این مقاله می خواهیم به شرح شرایط تحصیل در پرتغال در مقاطع مختلف دانشگاهی بپردازیم . پس با ما همراه باشید .

تحصیل در  پرتغال در مقطع لیسانس

تحصیل لیسانس در پرتغال 4 سال به طول می انجامد که البته بسته به رشته ، دانشجو باید 190 الی 230 واحد درسی را پاس کند .  متقاضیان تحصیل در دانشگاه های پرتغال در مقطع کارشناسی باید به هنگام درخواست پذیرش ، مدرک دیپلم 12 ساله ارائه دهند و بعلاوه ، رشته های مقاطع کارشناسی در دانشگاه های کشور پرتغال به دو زبان پرتغالی و اسپانیایی تدریس می شود اما برای اشتغال بعد تحصیل در این کشور ، تسلط داشتن به زبان پرتغالی امری بسیار مهم است و درصورتیکه فرد به زبان پرتغالی مسلط باشد ، پس از پایان یافتن تحصیل خود ، به راحتی می تواند برای جذب در بازارکار کشور پرتغال و اقامت دائم در این کشور اقدام کند .

تحصیل در پرتغال در مقطع فوق لیسانس

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های کشور پرتغال دو سال طول می کشد و بسته به رشته ، دانشجوی باید 95 الی 130 واحد درسی را پشت سر بگذارد تا مدرک فوق لیسانس خود را کسب نماید . دروس مقطع فوق لیسانس در دانشگاه های کشور پرتغال به زبان های پرتغالی و انگلیسی ارائه می شود از این رو ، بیشتر متقاضیان تحصیل در دانشگاه های پرتغال ، مقطع فوق لیسانس را برای تحصیل انتخاب می کنند . درصورتیکه زبان پرتغالی بلد نیستید و نیز تمایلی به یاد گرفتن آن ندارید ، با ارائه مدرک آیلتس زبان با حداقل نمره 6 می توانید در مقطع فوق لیسانس در دانشگاه های پرتغال درخواست دهید . هرچند که تحصیل در دانشگاه های پرتغال به زبان انگلیسی هزینه بیشتری دارد و یاد گرفتن زبان پرتغالی پیش از ورود به دانشگاه های این کشور ، می تواند هزینه های تحصیل شما را بسیار کاهش دهد .

تحصیل در پرتغال در مقطع دکتری

مدت زمان تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه های پرتغال ، بسته به رشته تحصیلی دانشجو بین ۳ الی ۵ سال زمان می برد . گرفتن مدرک دکتری از دانشگاه های این کشور نیاز به ارائه یک پایان نامه در پایان تحصیل دارد . دانشجویان مقطع دکتری در پرتغال اجازه 30 ساعت کار در هفته خواهند داشت و بطور میانگین به ازای هر ساعت کار تا 15 یورو حقوق دریافت می کنند که این مبلغ می تواند هزینه های تحصیل و زندگی دانشجو در کشور پرتغال را پوشش دهد .در مقطع دکتری نیز رشته ها به هر دو زبان پرتغالی و انگلیسی ارائه می شوند و درصورت تمایل به تحصیل در مقطع دکتری به زبان انگلیسی در کشور پرتغال ، متقاضی باید مدرک آیلتس زبان با نمره حداقل 7 ارائه دهد . برای پذیرش در دانشگاه های این کشور ، فرد باید نظر یک استاد (Supervisor) را جلب کند . تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه های کشور پرتغال به دانشجو این امکان را می دهد که بتواند کاملا تخصصی با اساتید و کارشناسان مجرب در رشته تحصیلی خود کار نماید .

شرایط بورسیه تحصیلی در پرتغال

دانشگاه های کشور پرتغال با توجه به بودجه بالای این کشور برای آموزش و تحصیلات آکادمیک ، به دانشجویان خود کمک هزینه های تحصیلی اعطا می کند تا از پس هزینه های تحصیل و زندگی خود بربیایند . بطورکلی ، بورسیه تحصیلی پرتغال با توجه به شرایط معیشتی دانشجو ، امتیازات در هنگام تحصیل و البته مقطع تحصیلی فرد ، متغیر است .

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا