دانشگاه

دانشگاه میشیگان

معرفی و تاریخچه

دانشگاه صنعتی میشیگان از برترین و معتبرترین دانشگاه های دنیاست که در شهر ان آربور از شهرهای ایالت میشیگان در کشور آمریکا واقع شده است . تاسیس این دانشگاه به سال 1817م. برمیگردد . دانشگاه میشیگان بیش از 40000دانشجو از سراسر دنیا دارد که در رشته های مختلف و متعددی مشغول به تحصیل هستند .

رتبه ، افتخارات و سطح علمی

دانشگاه میشیگان هیچگاه در سطح دانشگاه هایی نظیر دانشگاه هاروارد و دانشگاه استنفورد نبوده است اما بسیاری از اساتید این دانشگاه ، در دانشگاه های بزرگی همچون هاروارد و استنفورد و حتی دانشگاه شیکاگو مشغول به تدریس هستند . طبق آخرین آمار موسسات رتبه بندی دانشگاه ها ، دانشگاه میشیگان در رتبه بیستم برترین دانشگاه های جهان قرار گرفته است .

دانشگاه میشیگان دانشآموختگان برجسته

تا سال 2018 میلادی ، برندگان 19 جایزه پولیتزر ، 15 جایزه مک آرتور ، 8 جایزه نوبل و 117 قهرمان المپیک از فارغ التحصیلان یا دانشجویان این رشته بوده اند . از معروف ترین افرادی که در این دانشگاه مشغول به تحصیل بوده اند می توان به “جرالد فورد” رئیس جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا ، “مدونا” خواننده مشهور پاپ ، “لاری پیج” بنیان گذار گوگل و البته “مایکل فلپس” اسطوره شنای تاریخ اشاره کرد . از مشهورترین دانشجویان ایرانی دانشگاه میشیگان نیز می توان افرادی همچون “انوشه انصاری” اولین زن فضانورد تاریخ ، “سالار کمانگر” مدیر سابق یوتیوب و “امید کردستانی” رئیس اجرایی هیئت مدیره توییتر را نام برد.

دانشکده ها و کالج ها

دانشگاه فناوری میشیگان شامل 14 دانشکده و کالج از قبیل : “دانشکده پرستاری” ، “کالج داروسازی” ، “دانشکده سیاست های عمومی” ، “دانشکده دندانپزشکی” ، “دانشکده موسیقی و تئاتر” ، “دانشکده سلامت عمومی” ، “کالج حرکت شناسی” ، “دانشکده بیزینس” ، “کالج هنر و طراحی” ، “کالج مهندسی” ، “دانشکده آموزش” ، “دانشکده اطلاعات” ، “کالج معماری و برنامه ریزی شهری” و “کالج ادبیات و علوم” می باشد . رشته های دانشگاه میشیگان بسیار متنوع هستند و این دانشگاه بیش از 39رشته مختلف را ارائه می دهد که همین تنوع در ارائه رشته ها ، نام این دانشگاه را بر سر زبان ها انداخته است .

اپلای دانشگاه میشیگان

مدارک مورد نیاز شما برای اینکه به دانشگاه میشیگان درخواست تحصیل دهید شامل مفاد ذیل است :

تکمیل و ارائه فرم های درخواست پذیرش

هزینه بررسی درخواست (حدود 70 دلار)

مدارک و ریزنمرات مقطع پیشین به همراه ترجمه

توصیه نامه یکی از اساتید مقطع پیشین

مدرک زبان آیلتس یا تافل با نمره قابل قبول

بورسیه دانشگاه میشیگان

دانشگاه میشیگان نیز همانند بسیاری دیگر از دانشگاه های آمریکا ، دانشجویان داخلی و علی الخصوص بین المللی خود را بورسیه می کند . قبل از شروع ترم پاییزه ، شما درخواست کمک هزینه تحصیلی خود را به دانشگاه ارائه می کنید و دانشگاه پس از بررسی شرایط شما ، با توجه به وضعیت معیشتی شما ، مقطعی که می خواهید در این دانشگاه به تحصیل بپردازید و مخصوصا امتیازات علمی شما در دانشگاه ، دانشگاه به شما کمک هزینه مالی می دهد . نکته قابل ذکر این است که این دانشگاه برای بورسیه دانشجویان خود ، محدودیت ملیتی ندارد و به تمامی دانشجویان خود از هر کشوری که می خواهند باشند ، کمک مالی می کند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا