دانشگاه

تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا

امروزه تحصیل در کانادا علاقمندان بسیاری دارد . کشور کانادا به دلیل تراز بالای دانشگاه هایش در رنکینگ های جهانی و نیز سطح بالای رفاه اجتماعی ، متقاضیان بسیاری از سراسر دنیا دارد . این کشور که در شمال آمریکا قرار گرفته است ، پس از روسیه وسیع ترین کشور جهان می باشد . بنا به قوانین این کشور تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم برای اتباع خارجی سختی های بسیاری دارد ، از این رو تحصیل در کانادا در مقطع دبیرستان بجز در شرایطی خاص ، عملا غیرممکن است . اما پذیرش در دانشگاه های این کشور برای ادامه دادن تحصیلات آکادمیک ، به راحتی قابل تحقق است . شرایط سنی تحصیل در کانادا موضوع مهم دیگری است که باید به آن اشاره کرد . با ما باشید :

مقطع کارشناسی

برای اخذ پذیرش تحصیلی در کانادا برای مقطع کارشناسی ، حداقل معدل دیپلم دانشجو باید 14 باشد . همچنین فرد متقاضی باید دیپلم آیلتس با نمره حداقل 6 را دارا باشد . قابل ذکر است افرادی که این حدنصاب آیلتس را ندارند ، باید این مدرک را اخذ کنند و درغیراینصورت تحصیل در کانادا عملا غیرممکن می شود .

هزینه تحصیل در کانادا برای مقطع کارشناسی

ارقام ذکرشده هزینه تحصیل در کانادا 2018 هستند . تحصیل در دانشگاه های کانادا برای مقطع کارشناسی هزینه ای مابین 13 الی 17هزار دلار در سال در بر دارد . هرچند آن دسته از دانشجویان که معدل بالایی کسب کنند ، می توانند بورسیه تحصیلی دریافت کنند که بسته به شرایط ، از 2000 تا 10000 دلار در سال متغیر است . شرایط بورسیه تحصیل در کانادا شامل وضعیت معیشتی دانشجو و البته معدل وی می باشد .

شرایط ادامه تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی ارشد

کسانی که می خواهند تحصیلات خود در مقطع فوق لیسانس را در کانادا ادامه دهند ، باید لیسانس خود با معدل حداقل 14 و دو توصیه نامه از دو تن از اساتید دوره کارشناسی خود و البته دیپلم آیلتس با حداقل نمره 6.5 را به دانشگاه مقصد ارائه دهند . شاید مزیت تحصیل در کانادا به نسبت سایر کشورها این است که زبان انگلیسی زبان رسمی کشور کاناداست و در صورت داشتن مدرک آیلتس با حدنصاب کافی ، نیازی به یادگیری زبان ثانی نداشته باشید .

هزینه تحصیل در کانادا در مقطع فوق لیسانس

اکثر دانشگاه های کانادا خصوصی هستند و به همین دلیل ، تحصیل در این کشور تقریبا هزینه بالاتری می طلبد که البته این هزینه به تناسب شهر یا دانشگاه مقصد متغیر است . به طور میانگین می توان گفت تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی ارشد ، مبلغی بین 15 تا 23 هزار دلار در سال در بر دارد .

تحصیل در مقطع دکتری در کانادا

برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری در کانادا ، شما باید مدرک فوق لیسانس خود با معدل حداقل 15 ، مدرک آیلتس زبان با نمره حداقل 7 و همچنین دو توصیه نامه از اساتید دوره فوق لیسانس خود به همراه داشته باشید . مدارک شما توسط دانشگاه مقصد بررسی شده و پس از تایید صلاحیت ، به شما اجازه تحصیل داده می شود . شاید چیزی که تحصیل در کانادا را به موضوعی درخشان تبدیل می کند این باشد که مقطع دکتری در دانشگاه های این کشور ، معمولا از همان اول با فوکوس بسیار بر روی پژوهش و تحقیق شروع می شود.

هزینه زندگی در کانادا

زندگی در شهر های کوچک کانادا به نسبت هزینه ای کم تر از کلانشهرهای این کشور در بر دارد اما به طور میانگین ، زندگی در کانادا 800 تا 1100 دلار در ماه هزینه دارد . این هزینه ها شامل اسکان ، حمل و نقل ، فراغت و سرگرمی ، بیمه ، لوازم تحصیل و … می باشد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا