دانشگاه

تحصیل در آلمان

در سال های اخیر کشور آلمان دانشجویان بسیاری را در دانشگاه های خود پذیرفته و آن ها را آموزش داده است . از آنچا که می توان گفت تقریبا تحصیل در آلمان رایگان است ، از این رو این کشور به بهترین مقصد برای متقاضیانی از سراسر دنیا مبدل نموده است. کیفیت بسیار بالای دانشگاه ها و همچنین امکان تحصیل به هر دو زبان انگلیسی و آلمانی ، از دیگر دلایلی است که دانشجویان زیادی کشور آلمان را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند . هرچند که تحصیل در آن کشور به معدل های نسبتا بالایی نیاز دارد و تحصیل در آلمان با معدل پایین تقریبا غیرممکن است . ما در این مقاله به شرح شرایط تحصیل در آلمان و همچنین شرایط سنی تحصیل در آلمان پرداخته ایم :

تحصیل در مقطع کارشناسی

تحصیل در آلمان با دیپلم برای ورود به دانشگاه برای مقطع کارشناسی امکان پذیر است . برای تحصیل در مقطع کارشناسی در یکی از دانشگاه های این کشور ، دانشجو باید حداقل مدرک دیپلم داشته باشد. بعلاوه این ، دانشجو باید قبولی آزمون سراسری را در مقطع کارشناسی و در رشته مورد نظر خود کسب کند . شایان ذکر است که متقاضی همچنین باید یک دوره 1ساله در یکی از کالج های آلمان را بگذراند تا اجازه ورود به یکی از دانشگاه های این کشور را اخذ کند .

ادامه تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی ارشد

برای ادامه تحصیل در آلمان در مقطع فوق لیسانس ، باید از یکی از دانشگاه های سراسری و حتی آزاد لیسانس خود را دریافت کرده باشید . رزومه تحصیلی فرد متقاضی در دانشگاه بطور دقیق بررسی می شود و اگر می خواهید در دانشگاه های کشور آلمان تحصیل کنید، باید رزومه تحصیلی قوی و شاخصی ارائه نمایید. در مقطع کارشناسی ارشد تمامی رشته ها به هردو زبان انگلیسی و آلمانی درس داده می شود. هزینه تحصیل در آلمان برای کارشناسی ارشد در دانشگاه های دولتی مبلغی حدود 5500 در دانشگاه های خصوصی 8250 یورو می باشد.

تحصیل در آلمان مقطع دکتری

تحصیل در مقطع دکتری برای اکثر رشته ها زبان آلمانی می خواهد و در رشته های بسیار کمی زبان انگلیسی ارائه می شود . دانشجو مقطع دکتری باید با اساتید متخصص در زمینه اقدامات تحصیلی او ، در ارتباط باشد . در اینصورت استاد موردنظر با بررسی سابقه دانشجو و توانایی های او بپذیرد که به عنوان Supervisor شخص خود را معرفی نماید. بسته به نظر استاد به دانشجو چیزی بین 1500 تا 3500 یورو حقوق تعلق می گیرد . هزینه تحصیل در آلمان در این مقطع در تمامی دانشگاه های دولتی کشور آلمان کاملا رایگان می باشد .

هزینه تحصیل در آلمان

ادامه تحصیل در تمامی دانشگاه های دولتی کشور آلمان کاملا رایگان است اما ادامه تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور مبلغ های بیشتری را احتیاج دارد که گاه ممکن است تا 20000 یورو برسد ! هزینه زندگی در آلمان ، به صورت میانگین ماهانه بین 700 تا 1000 یورو می باشد.

هزینه تحصیل در آلمان

تحصیل در آلمان با معدل پایین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا