دانشگاه

دانشگاه پرینستون

معرفی و تاریخچه

دانشگاه پرینستون (Princeton University) در سال 1746 در شهر پرینستون از شهرهای ایالت نیوجرسی واقع در ایالات متحدهٔ آمریکا تاسیس شد . دانشگاه پرینستون چهارمین دانشگاهی بود که در کشور آمریکا تاسیس شد و جزو 9 دانشگاه کشور آمریکاست که قبل از استقلال این کشور از بریتانیا تاسیس شد . این دانشگاه حزو دانشگاه های سطح اول کشور آمریکا و حتی دنیاست . شایان ذکر است که این دانشگاه با کلیسای پروتستان آمریکا رابطه بسیار نزدیکی دارد اما این رابطه ، تاثیری در پذیرش دانشجویان ندارد و دانشگاه پرینستون برای پذیرش دانشجویان خود ، شرایط مذهبی خاصی ندارد.

رتبه ، افتخارات و سطح علمی

دانشگاه پرینستون یکی از پرافتخارترین دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا و حتی جهان است . بزرگترین اساتید ریاضی و فیزیک تاریخ در این دانشگاه درس خوانده اند که شاید در این میان نام “آلبرت انیشتین” همگان را به خود خیره کند . طبق آخرین آمار موسسات رتبه بندی دانشگاه های جهان در سال 2019 ، موسسه “QS” این دانشگاه را پس از دانشگاه استنفورد و دانشگاه هاروارد ، سومین دانشگاه برتر دنیا اعلام کرد . موسسه “تایمز” نیز این دانشگاه را در رده هفتم برترین دانشگاه های دنیا قرار داد . تا سال 2019 ، برندگان 16 مدال فیلدز ، 66 جایزه نوبل و 15 جایزه تیورینگ از دانشجویان ، فارغ التحصیلان و یا اساتید دانشگاه پرینستون سایت بوده اند . از میان ایرانیان دانشگاه پرینستون می توان به “پردیس ثابتی” ، “فیروز نادری” و “علی جوان” اشاره کرد . البته “دکتر محمود حسابی” نیز مدتی در این دانشگاه و زیرنظر “آلبرت انیشتین” مشغول به تحصیل بود

دانشکده ها

دانشکده های دانشگاه پرینستون به طور کلی به 4 دانشکده “علوم اجتماعی” ، “علوم انسانی” ، “علوم طبیعی” و “علوم مهندسی” تقسیم می شود که هر کدام از این دانشکده ها رشته های بسیار زیادی را ارائه می دهند . در این میان دانشکده مهندسی دانشگاه پرینستون جایگاه بالاتری داشته بطوریکه بسیاری از موسسات دانشکده مهندسی پرینستون را پس از دانشکده مهندسی فناوری ماساچوست ، در رتبه دوم قرار داده اند .

اپلای دانشگاه پرینستون

تحصیل در دانشگاه پرینستون بسیار دشوار می باشد زیرا این دانشگاه دانشجویان خود را به شکل گزینشی انتخاب می کند . شما برای درخواست پذیرش به دانشگاه پرینستون باید مدارک خود را به این دانشگاه ارسال کنید تا دانشگاه پس از بررسی مدارک ، نتیجه را به شما اعلام کند . مدارکی که برای درخواست پذیرش باید به دانشگاه پرینستون ارسال کنید شامل :

1)هزینه بررسی درخواست (حدود 80 دلار)

2)مدرک مقطع پیشین به همراه معدل و ریزنمرات با ترجمه

3)انگیزه نامه تحصیلی

4)مدرک زبان IELTS یا TOFEL

بورسیه دانشگاه پرینستون

چند سالی است که دانشگاه پرینستون اعطای وام های دانشجویی به دانشجویان خود را متوقف کرده است . هرچند که این دانشگاه مثل دانشگاه شیکاگو و دانشگاه برکلی به دانشجویان خود وام اعطا نمی کند اما تمامی هزینه هایی از قبیل سکونت در خوابگاه ، بلیط هواپیما ، حمل و نقل درون شهری و حتی کتابهای دانشجویان را خود می پردازد . دانشگاه کرنل در این زمینه همکاری قابل توجه با دانشگاه پرینستون می کند .

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا