دانشگاه

دانشگاه هاروارد

یک روز در دانشگاه هاروارد

معرفی و تاریخچه

دانشگاه هاروارد در شهر کمبریج در ایالت ماساچوست آمریکا قرار گرفته است.هرچند بخش هایی از آن نیز در شهر بوستون که مجاور کمبریج است قرار دارد. دانشگاه هاروارد اولین دانشگاه آمریکا و نیز نخستین نهاد آموزش عالی در آمریکای شمالی می‌ باشد . این دانشگاه در سال ۱۶۳۶ میلادی با رای دادگاه عالی خلیج کلونی ماساچوست افتتاح شد.نام نخست این دانشگاه “کالج جدید” بود که چند سال بعد به افتخار اولین حامی مالی این دانشگاه یعنی “جان هاروارد” ، به “دانشگاه هاروارد” تغییر نام داد .

رتبه ، افتخارات و سطح علمی

تا به امروز دانشگاه هاروارد چندین بار در نظام های رتبه بندی فراوانی به عنوان برترین دانشگاه جهان انتخاب شده است . هرچند درخشش بی چون و چرای دانشگاه هایی همچون دانشگاه استنفورد و  دانشگاه آکسفورد و البته دانشگاه ماساچوست برتری مطلق این دانشگاه را زیر سوال برده است اما این چیزی از ارزش و اعتبار بی حد و حصر این دانشگاه کم نمی کند . به استثنای این سالهای اخیر ، تا سالهای سال دانشگاه هاروارد بی قید و شرط برترین دانشگاه جهان بود . شایان ذکر است که دانشگاه هاروارد بین دانشگاه های دنیا دارای بیشترین ارزش مالی است. مبلغی حدود 33میلیون دلار این دانشگاه را به ثروتمندترین دانشگاه جهان تبدیل کرده است.

دانشگاه هاروارد دانشآموختگان برجسته

دانشگاه هاروارد یکی از پرافتخارترین دانشگاه ها می باشد . 45 تن از برندگان جایزه نوبل ، 50 نفر از برندگان جایزه پولیتزر ، سرشناس ترین افراد سطح جهانی و حتی 8 رئیس جمهور آمریکا ، از فارغ التحصیلان و دانشجویان این دانشگاه بوده اند . افرادی نظیر بیل گیتس ، بان کی مون ، مارک زاکربرگ ، باراک اوباما ، فردریک پرنسس کشور دانمارک ، جرج بوش ، جان اف کندی و … همگی افرادی بودند که در این دانشگاه مشغول به تحصیل بوده اند .

دانشکده ها

دانشگاه هاروارد 11 دانشکده دارد که شامل دانشکده های مدیریت ، الهیات ، علوم و هنر ، معماری ، حقوق ، پزشکی ، دندانپزشکی ، مهندسی و علوم کاربردی ، بهداشت عمومی ، تئاتر و البته روانشناسی می باشد که در این میان دانشکده روانشناسی دانشگاه هاروارد شهرت جهانی پیدا کرده است و بزرگترین روانشناسان سراسر دنیا ، محصول این دانشکده بوده اند .

اپلای برای دانشگاه هاروارد

پس از ثبت درخواست پذیرش در سایت دانشگاه هاروارد ، این دانشگاه مدارک و رزومه شما را بررسی می کند . “داشتن مدرک مقطع پیشین به همراه معدل بالا” و “نظر چند تن از اساتید مقطع قبلی متقاضی” مهمترین ملاک های دانشگاه هاروارد برای پذیرش دانشجویان خارجی است . پس از بررسی مدارک و تایید صلاحیت آنها ، دعوت نامه از دانشگاه هاروارد برای شما صادر می شود و شما می توانید اقدامات بعدی را انجام دهید .

بورسیه دانشگاه هاروارد

از آنجا که دانشگاه هاروارد پشتوانه مالی بسیار قوی دارد ، همواره دانشجویان آن از بالاترین امکانات رفاهی برخوردار می شوند که یکی از آنها اخذ بورسیه تحصیلی است . شما به دانشگاه تقاضای دریافت بورسیه تحصیلی می کنید . دانشگاه به تناسب “وضعیت معیشتی شما” ، “مقطعی که در دانشگاه مشغول به تحصیل هستید” و البته “امتیازات علمی شما در دانشگاه” به شما بورسیه می دهد .

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا