پزشکیدانشگاهمنابع لاتین

فناوری شیشه-سرامیک در دندانپزشکی

محصولات شیشه-سرامیک مانند پروتزها و روکش ها همواره یک پارامتر مهم در دندانپزشکی بوده است. که آیا استحکام و مقاومت لازم را مانند دندان های طبیعی دارند و می توان از آن به عنوان کل روکش دندان  استفاده کرد و یا بخشی از دندان را می توان با این روش ترمیم کرد. انواع متفاوتی از بیو مواد در علم دندانپزشکی استفاده می شود که هر کدام کارایی،معایب و مزایایی دارد اما محصولات شیشه-سرامیک به تازگی در دهه های اخیر وارد این علم شده اند که هر روز در حال ارتقا هستند.
170.webp

فناوری شیشه-سرامیک در دندانپزشکی

شیشه سرامیک های دندانی(DGC) با کریستالیزاسیون کنترل شده  گروه مهمی از بیو مواد مورد استفاده در دندانپزشکی مدرن را تشکیل می دهند. آنها همچنین برای دانشمندانی که اصول کریستالیزاسیون را مطالعه می کنند، اهمیت زیادی دارند. DGCها باید الزامات سختگیرانه ای برای پروتزهای ترمیمی داشته باشند و  کار دندانپزشکان را ساده کرده و راحتی بیمار را افزایش دهند. جهت آگاهی از آخرین فن آوری های کلیدی برای ساخت DGC ها (شیشه-سرامیک های دندانی) می توانید به سایت فایلسو مراجعه کنید.

دندانپزشکی مدرن

در دندانپزشکی مدرن تحقیقات قابل توجهی برای توسعه DGC های جدید با استفاده از فناوری های پیشرفته مانند CAD/CAM یا چاپ سه بعدی و بهبود خواص مواد اختصاص یافته است. DGCها به گونه ای طراحی شده اند که زیبایی، شفافیت، استحکام بالا، دوام شیمیایی، مقاومت در برابر سایش، زیست سازگاری، هدایت حرارتی پایین و سختی مشابه دندان های طبیعی داشته باشند. برای پیشبرد این اهداف و فناوری های پیشرفته می توانید از سایت فایلسو تهیه کننده منابع خارجی کمک بگیرید.
502.webp

خرید اینترنتی کتاب

در این بررسی کوتاه به فناوری شیشه-سرامیک در دندانپزشکی پرداختیم. برای اطلاعات بیشتر مانند چگونگی بالابردن استحکام مواد شیشه-سرامیک دندانی و افزایش مقاوت پروتز و روکش های دندانی می  توانید از فایلسو کمک بگیرید. همچنین می توانید برای دانلود کتاب و مقالات حوزه فناوری های دندانپزشکی در جهان به زبان انگلیسی به سایت فایلسو به نشانی filesoo.com مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا