کتابمجله

دقیق ترین فناوری ها برای پرینت سه بعدی مدل های دندانی

امروزه استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی در همه زمینه های علمی و صنعتی بسیار گسترش پیدا کرده است. پرینت سه بعدی که از دقت بسیار بالایی برخوردار است در حوزه دندان پزشکی تحول چشم گیری ایجاد کرده است.

۳D در دندان پزشکی

تنوع فناوری های چاپ(۳D) موجود در بازار به سرعت در حال افزایش است و یکی از تعیین کننده ترین عوامل در حوزه دندانپزشکی دقت چاپ است. مدل های پرینت سه بعدی به طور گسترده در پروتز، ارتودنسی یا ایمپلنتولوژی استفاده می شود. دقت مدل های دندانپزشکی پرینت سه بعدی بر نتیجه درمان تاثیر بسزایی می گذارد.
170.webp

دندانپزشکی دیجیتالی(مدرن)

بزرگترین پیشرفت در دندانپزشکی مدرن ظهور فناوری CAD/CAM در اواسط دهه ۱۹۸۰ به دلیل ترمیم دقیق و صرفه جویی در زمان ساخت آن بود. چاپ سه بعدی یا نمونه سازی سریع در دهه ۱۹۹۰ در پزشکی ظاهر شد که یک فرآیند تولید به کمک رایانه است. دقت چاپ به عوامل مختلفی بستگی دارد که دندانپزشک باید قبل از نتیجه گیری در مورد انحرافات در دقت و در نظر گرفتن محدودیت های احتمالی با آنها آشنا باشد

دقیق ترین فناوری ها برای پرینت سه بعدی مدل های دندانی

تاکنون، یافته‌های مطالعاتی متعددی در مورد دقت مدل‌های دندانی پرینت‌شده سه‌بعدی (۳D) انجام شده.  در مقالات جدید  هدف از فناوری های پرینت سه بعدی(۳D)، تعیین دقت مدل‌های دندانپزشکی۳D در مقایسه با مدل‌های مرجع دیجیتال است. انتخاب یه چاپگر سه بعدی در روند درمان بیماری بسیار اهمیت دارد و هرچقدر دقت دستگاه بالاتر باشد نتیجه درمان بهتر است.
THE-NEW-MAP-Cover-Filesoo.com.webp

مقالات  مدل های دندانی ۳D

مقالات و کتاب های تخصصی بیشماری در حوزه دندان پزشکی منتشر شده است. شما می توانید برای آگاهی از آخرین دستاوردهای دانشمندان و متخصصین به دقیق ترین فناوری ها برای پرینت سه بعدی مدل های دندانی به زبان اصلی به سایت فایلسو مراجعه کنید. این مقالات همگی در مجلات معتبر پزشکی چاپ شده است و فایلسو دسترسی بی واسطه به این مجموعه های ارزشمند را برای شما فراهم کرده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا