رمانماجراجویی

رمان زیبای صد سال تنهایی اثر گابریل گارسیا

one hundred years of solitude
one hundred years of solitude

 

 

معرفی صد سال تنهایی :

 

شاهکار ابدی گابریل گارسیا مارکز که به عقیده بسیاری افراد یکی از ۳ رمان برتر تاریخ است . گابریل گارسیا مارکز تا پیش از انتشار صد سال تنهایی ۵ کتاب را به زبان اسپانیایی منتشر کرده بود. اما پس از آن به قدری بی‌انگیزه شد که به یکباره برای ۵ سال نویسندگی را کنار گذاشت . این کتاب میلیون ها نفر را در جهان شیفته و مجذوب خود کرده است و زندگی چنیدن نسل از خانواده بوئندیا را روایت می کند. این کتابدر سال ۱۹۸۲توانست جایزه نوبل را برای مارکز به ارمغان بیاورد.

بساری از کارشناسان عقیده دارند که مارکز در کتاب صد سال تنهایی مسائل و مشکلات وطن خود را به تصویر کشیده است . گابریل گارسیا مارکز رمان خود را از اعدام سرهنگ آئورلیانو شروع می کند و کتاب روند خود را در با مرگ و ناپدید شدن شخصیت های دیگر داستان ادامه می دهد که این مرگ و میر ها موجب جذابیت بیشتر می شود . این خانواده سال های زیادی است که هیچگونه ارتباطی با جهان بیرون از روستا خودشان نداشته اند و فقط با کولی هایی که هر چند وقت یکبار برای آنان کالا مب آورند و آنان را با فناوری های روز آشنا می کردند ارتباط داشتند. مارکز در طول روایت شخصیت‌های زیادی را وارد و خارج داستان می‌کند. هر کدام از این شخصیت‌ها قصه جذابی برای گفتن و اضافه کردن به روایت رمان دارد. علاوه بر این توجه به آداب و رسوم مردم امریکای جنوبی و استفاده از رئالیسم جادویی سبب شده که این رمان همچنان پرطرفدار باشد و در لیست کتاب هایی که باید خواند قرار بگیرد.

زمانی که گابریل دوباره تصمیم به نوشتن گرفت و حالا همسر او مجبور بود که کار کند و نان آور خانواده باشد. در حالی که خودش برای ۱۸ ماه هر روز به نوشتن بخشی از کتاب مشغول بود. کتابی که حتی خودش هم از موفقیت یا شکست آن مطمئن نبود! سرانجام کتاب تمام شد و کابوس مارکز شروع شد. وی به اندازه پول برای ارسال کل پیش‌نویس‌های خود برای ناشر مورد نظر نداشت. برای همین تنها توانست نیمه اول کتاب را برای آن‌ها بفرستد. ناشر بعد از مطالعه آن به قدری مشتاق به خواندن ادامه کتاب بود که خود مبلغ پست نیمه دوم را پرداخت.

 

جزئیات :

ناشر :Chelsea House Publications 

تاریخ انتشار :(June 1, 2006)

زبان :انگلیسی

تعداد صفحات :۱۳۵

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا