کتابمنابع لاتین

بهترین کتاب های حسابداری

در سالهای اخیر رشته حسابداری به یکی از پرطرفدارترین رشته ها تبدیل شده است . درآمد بالا ، کار یدی به نسبت کم و از همه مهمتر قابلیت انجام به صورت غیرحضوری ، این شغل را به یکی از بهترین و راحت ترین شغل ها تبدیل کرده است . ما در این مقاله به معرفی چندتا از کتابهای مفید حسابداری پرداخته ایم .

1)”Accounting Made Simple” نوشته “Mike Piper”

اولین گام برای ورود در دنیای حسابداری این است که باید با احتیاط گام بردارید . بخاطر داشته باشید که شما نمی‌خواهید با ترس از جزییات عمق و اصطلاحات سنگین از حسابداری فرار کنید . این کتاب  اشیایی که به روشن ساختن مفاهیم بدون استفاده از اصطلاحات فنی غیر ضروری فنی کمک می‌کند را مستقیم و ساده با مثال‌های عملی و ابتدایی به شما توضیح می دهد . در این کتاب مفید حسابداری مفاهیم اساسی موضوعاتی همچون معادله حسابداری و اهمیت آن، مطالعه و تهیه اظهارنامه‌های مالی، محاسبه و تفسیر چند نسبت مالی مختلف و مفاهیم و مفروضات مربوط به اصول حسابداری با پذیرش عمومی (GAAP)به طور کافی به صورت مختصر توضیح داده می‌شوند . 

2)”A Brief History Of Economic Genius Paperback” نوشته “Paul Strathern”

خواندن تاریخ بسیاری را به خواب می‌برد ! شما تصور می‌کنید که این کتاب تاریخ اعداد و تئوری‌ها است ، اما ما به شما این اطمینان را می دهیم که تا زمانی که صفحه آخر کتاب را نخوانده باشید ، این کتاب شما را به خواب نخواهد انداخت . Strathern نویسنده این کتاب تاریخ می‌نویسد، گویی یک تصویر زنده است. او پیشرفت قطعی ریاضی و نظریه اقتصادی را از رزرو دو طرفه که برای کشف انحراف استاندارد و کاربردهای مختلف تئوری احتمال به کار می‌رود، آشکار می‌کند . تلفیق جالب تاریخ و محاسبات این کتاب را به بهترین کتاب حسابداری مالی تبدیل کرده است .

3)”The Tax And Legal Playbook” نوشته “Mark J.Kohler”

خود حسابداری بسیار سخت است چه برسد به اینکه آن را با مالیات ترکیب کنند ! ترکیب حسابداری و مالیت ترکیبی از دو موضوع خطرناک است. اما Kohler هم مسائل حسابداری و هم مسائل مالیاتی را به شیوه‌ای خنده‌دار انجام می‌دهد بطوریکه سختی آن را کاملا از پنجره بیرون می‌اندازد ! صاحبین کسب و کارهای کوچک اغلب با پیچیدگی‌های نهادهای قانونی مواجه می‌شوند که اغلب آن‌ها را در طولانی مدت محصول خود از دست می‌دهند. Kohler متخصص مسائل حسابداری و مالیات، یک محتوای برجسته را برای کمک به مردم در حفظ زمان و پول خود ارایه می‌دهد . همین است که این کتاب را به بهترین کتاب خودآموز حسابداری تبدیل کرده است .

4)”Warren Buffett Accounting Book” نوشته “Preston Pysh” و “Stig Brodersen

سرمایه گذاری بدون فکر یک حسابداری ناقص است. عبارات پیچیده و مفاهیم مالی سنگین می‌توانند هر کسی را از خواندن قوانین حسابداری و مالیاتی منصرف کنند  اما این کتاب مطمئنا شما را در تمام زمینه‌های سرمایه‌گذاریراهنمایی می کند بدون اینکه لحظه ای خسته شوید . هدف از این کتاب پرورش افرادی است که پای خود را به این صنعت رسانده‌اند. این یک گنجینه باارزش است، از آنجا که این کتاب در توضیح الزامات برای تحلیل اظهارنامه‌های مالی است ، هیچ مثال یا توضیح غیرضروری را در آن نمی بینید و همین موضوع این کتاب را در لیست کتاب های خوب حسابداری قرار داده است .

5)”A Random Walk Down Wall Street” نوشته “Burton G.Malkiel”

این کتاب توسط اقتصاددان دانشگاه پرینستون منتشر شده‌است، مطمئن است که سر و کار دارد و شخصیت برجسته Burton مطمئن است که دانشجویان نمی‌توانند در برابر تمایل به گرفتن یک کپی از این کتاب مقاومت کنند ! این کتاب که در سال ۱۹۷۳ نوشته شده، یک راهنمای رسمی برای همه افراد تازه‌کار یا کارآفرین است . این کتاب که به سبک ساده و جذاب نوشته شده، ایده شاخص گذاری را در یک دنیای غیرقابل‌پیش‌بینی و غیرقابل‌پیش‌بینی در بازار سهام بسته‌بندی می‌کند. این کتاب به شیوه‌ای روشن به این دفتر مراجعه می‌کند و کار زیادی برای ترکیب تئوری و عملی کردن سرمایه بازار سهام انجام می‌دهد. اگر این کتاب را بهترین کتاب حسابداری مالیاتی معرفی کنیم ، اغراق نکرده ایم .

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا