کتابمنابع لاتین

کتاب های مهندسی پزشکی

مهندسی پزشکی

یکی از جذاب ترین رشته های دانشگاهی در سراسر دنیا ، رشته مهندسی پزشکی می باشد . این رشته از آنجا که پلی میان دو رشته نظری “ریاضی فیزیک” و “علوم تجربی” می باشد علاقمندان زیادی پیدا کرده است . درآمد مهندسی پزشکی به نسبت بالاست همین عامل ، افراد زیادی را به سوی این رشته سوق داده است . بازار کار مهندسی پزشکی برای خانم ها به نسبت سایر رشته های مهندسی اندکی بهتر است . رفتن به مهندسی پزشکی از تجربی نیز امکان پذیر است و مهندسی پزشکی تنها رشته مهندسی است که از رشته تجربی هم می توان وارد آن شد . اگر سوالی مبنی بر اینکه “کدام گرایش مهندسی پزشکی بهتر است؟” همواره در ذهن شما بوده من به شما مهندسی پزشکی بیوالکتریک را معرفی می کنم که برای اطلاعات بیشتر می توانید به سایت های معرفی رشته های دانشگاهی سر بزنید . اگر به دنبال دانشگاه خوب برای مهندسی پزشکی هستید بعید است گزینه ای بهتر از مهندسی پزشکی امیرکبیر پیدا کنید . با توجه به کمبود کتاب های مربوط به مهندسی پزشکی  ، ما در اینجا چند نسخه از بهترین منابع خارجی مهندسی پزشکی را معرفی می کنیم :

1)کتاب “Bioengineering : A Conceptual Approach” نوشته “Mirjana Pavlovic”

این کتاب اصول و مفاهیم اساسی مهندسی پزشکی و نیز قوانین بیولوژیکی، فیزیکی و شیمیایی بررسی می کند . در این کتاب هم اصول زیستی و هم اصول مهندسی شامل موضوعات کلیدی نظیر خواص فیزیکی شیمیایی سلول‌ها، بافت‌ها و اندام‌ها ، اصول ترکیب و فعل و انفعال در سناریوهای فیزیولوژیکی و همچنین توابع فیزیولوژیکی پیچیده قلب، سلول‌های عصبی، سلول‌های ماهیچه‌ای و بافت‌ها را شرح می دهد . این کتاب به قدری جامع و سودمند است که بسیاری از جزوات مهندسی پزشکی دانشگاه امیرکبیر بر اساس این کتاب ارائه می شوند .

2)کتاب “Biomedical Signal Analysis” نوشته “Rangaraj M. Rangayyan”

این کتاب  به کمک کامپیوتر و با بررسی آموزشی موضوعات اساسی و پیشرفته همراه با بیش از ۳۵۰ تصویر به خواننده برای توسعه تکنیک‌هایی برای تجزیه و تحلیل علایم پزشکی و تشخیص آنها کمک خواهد کرد.دامنه وسیعی از تکنیک‌های ارایه‌شده برای رسیدگی به کاربردهای مختلف مهندسی پزشکی شامل :” ۸۰۰ حالت و معادلات ریاضی” ، “سوالات عملی، مشکلات و تمرینات آزمایشگاهی” و “شامل قالب‌های هندسی و تیوری هرج و مرج زیستی با کاربردهای پزشکی” … تمامی انتشارات مهندسی پزشکی این کتاب یا قسمتی از آن را سرلوحه نگاشتن کتاب های خود می کنند .

3)کتاب”Ethics for Bioengineers” نوشته “Monique Frize”

بسیاری از دانشمندان علوم زیستی و مهندسین در پروژه‌ها، درگیر طراحی،تحقیق و توسعه هستند. این کتاب مفاهیم کلی حرفه‌ای گرایی و مقررات حرفه مهندسی، از جمله بحث در مورد آنچه که رفتار،نظریه ها و اصول اخلاقی که بیشتر برای مهندسان مناسب هستند را ارائه می‌دهد.این کتاب یک فرآیند تصمیم‌گیری اخلاقی پیشنهاد می‌ دهد و موضوعات دیگری همچون تضادمنافع, سرقت ادبی, مالکیت فکری, محرمانگی, حریم خصوصی, کلاهبرداری و فساد را شرح می دهد . می توان گفت این کتاب به نوعی قبل از اصول مهندسی ، اخلاق مهندسی را آموزش می دهد .

4)کتاب “Radiation Physics for Medical Physicists” نوشته “Ervin B. Podgorsak”

این کتاب دانش اولیه فیزیک اتمی، هسته‌ای و تشعشع را به طور خلاصه بیان می‌کند که متخصصان برای استفاده ایمن از تشعشعات یونیزه کننده به آن نیاز دارند.این کتاب با تمرکز بر اصول اساسی فیزیک تابشی, دانش پیش‌نیاز برای دوره‌های فیزیک پزشکی در سطح تحصیلات تکمیلی را تحت پوشش قرار می‌دهد و ارتباط بین فیزیک مقدماتی را از یک سو و پیچیدگی‌های رشته‌های فیزیک پزشکی در سوی دیگر را فراهم می‌کند . انتشارات دانشگاه امیرکبیر که در میان دانشگاه های دارای رشته مهندسی پزشکی قوی ترین انتشارات است ،  چند نسخه از جزوات مهندسی پزشکی دانشگاه امیرکبیر را براساس این کتاب نوشته است .

5)کتاب”Exploring Personal Genomics” نوشته “Joel T. Dudley” و “Konrad J. Karczewski”

پیشرفت‌های سریع در فن‌آوری‌های توالی ژنوم با توان عملیاتی بالا، آینده‌ای نزدیک را پیش‌بینی می‌کند که در آن میلیون‌ها نفر دسترسی قابل توجهی به توالی کامل ژنوم خود خواهند داشت . نویسندگان این کتاب این قول را می‌دهند که بینش بی‌سابقه‌ای به ماهیت زیستی اصلی خود پیدا کنیم . با خواندن این کتاب دسترسی زیادی به مجهولات همیشگی خود پیدا خواهیم کرد :  از کجا آمده ایم ؟ چگونه زندگی خود را شروع کرده ایم ؟  چگونه رشد کرده ایم ؟ چگونه با محیط تعامل داشته باشیم ؟ و …

شما می توانید چه این کتاب ها و چه کتاب های موردنظر خودتان را از سایت ما دریافت کنید . مجموعه فایلسو کتاب مورد نظر شما را به هر دو صورت کتاب الکترونیک و یا نسخه چاپی با بالاترین کیفیت به دست شما می رساند .

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا