کتابمنابع لاتین

کتاب factfulness

دانلود کتاب factfulness

factfulness یا کتاب واقعیت پرفروش ترین کتاب نیویورک تایمز می باشد .

بیل گیتس در مورد این کتاب گفته است : ” کتاب factfulness یکی از مهمترین کتاب هایی است که تا بحال خوانده ام . این کتاب یک راهنمای ضروری برای تفکر و تاملی روشن نسبت به جهان هستی می باشد . ” اهمیت و فروغ این کتاب زمانی آشکار می شود که می فهمیم بیل گیتس گفته است به تمامی کسانی که در سال 2018 از دانشگاه های آمریکا فارغ التحصیل شوند ، یک جلد از این کتاب را به آن ها می دهد .

ملیندا گیتس همسر بیل گیتس نیز درباره کتاب واقعیت هانس روسلینگ می گوید : “هانس روسلینگ نویسنده کتاب واقعیت در این کتاب فقط داستان معجزه خاموش پیشرفت انسان را بیان می کند . اما کتاب factfulness خیلی بیشتر از این کار را انجام می‌دهد . همچنین توضیح می‌دهد که چرا پیشرفت اغلب مخفی و ساکت است و به خوانندگان یاد می‌دهد که چطور آن را به وضوح ببینند .”

باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا پس از خواندن این کتاب گفته است : “هانس روسلینگ یک متخصص بهداشت عمومی بین‌المللی است، factfulness کتابی امیدوارکننده در مورد پتانسیل پیشرفت انسان در زمانیکه ما حقایق را به جای تعصبات ذاتی خود انکار می‌کنیم است . “

وقتی سوالات ساده ای در مورد روندهای جهانی پرسیده شد ” چند درصد از جمعیت جهان در فقر زندگی می‌کنند ؟ چرا جمعیت جهان رو به افزایش است ؟ چه تعداد از دختران مدرسه را تمام می‌کنند ؟ ما بطور سیستماتیک پاسخ را اشتباه می‌گیریم. بنابراین اشتباه می کنید که جواب را به عهده شامپانزه ای می گذارید که همواره پاسخ را از میان معلم، روزنامه نگاران، برنده نوبل، و بانکداران سرمایه‌گذاری بطور تصادفی انتخاب می کند .

در Factfulness، پروفسور بهداشت جهانی و پدیده‌های جهانی TED، هانس روسلینگ همراه با دو هم‌کار خود ، Anna و Ola ، توضیح جدیدی از این که چرا این اتفاق می‌افتد ارائه می‌دهد. آن‌ها ده غریزه را آشکار می‌کنند که دیدگاه ما را تحریف می‌کنند از گرایش ما به تقسیم جهان به دو اردوگاه به روشی که رسانه‌ها(جایی که از قوانین می‌ترسند) را مصرف کنیم تا چگونه پیشرفت را درک کنیم (این باور وجود دارد که اغلب چیزها بدتر می‌شوند).

مشکل ما این است که نمی‌دانیم چه چیزی نمی‌دانیم ! و حتی حدس‌های ما از تعصبات ناخودآگاه و قابل‌پیش‌بینی ما هستند !

این کتاب آخرین مبارزه من در طول زندگی من است ماموریت طولانی برای مبارزه با جهل مخرب. من قبلا خودم را با مجموعه داده عظیم، نرم‌افزار باز چشم، یک سبک یادگیری پر انرژی و سر نیزه سوئدی برای بلعیدن شمشیر مسلح کردم. کافی نبود. اما امیدوارم که این کتاب کافی باشد.” هانس روسلینگ ، فوریه 2017

شما برای خرید کتاب factfulness یا دانلود کتاب واقعیت هانس رزلینگ می توانید از مجموعه ما استفاده کنید .

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا