آموزشکالا

بولت ژورنال

صفحات بولت ژورنال حاوی چه مطالبی هست، در ادامه توضیح خواهیم داد که چطوری می توانید با بولت ژورنال برنامه ریزی دقیق کنید و چه کارهایی انجام دهید.

bullet-journal
bullet-journal
احتمالاً شما دوستی دارید که سالها پیش برنامه ریز اصلی برای BuJo اون رو خسته کرده است، و قطعا او تنها نیست.
باید از اینستاگرام تشکر کنیم، که باعث افزایش سطح استرس شده و میلیون ها نفر این روش را بهترین روش برای برنامه ریزی ، تأمل و مدیتیشن می دانند.
و در حالی که برخی از ما ممکن است آن را به ژورنالی پر از نمادهای گیج کننده و کوتاه مدت تقلیل دهیم، اما در واقع “یک عمل ذهن آگاهی است که به عنوان یک سیستم بهره وری پنهان شده است”.
ممکن است شما هراسمی روی آن بگذارید-یک برنامه ریز ، مجله ، …
خالق اثر فردی است به نام رایدر کارول که می گوید: این روش به شما کمک می کند تا زندگی پربارتر و معنادار داشته باشید.
وی توضیح می دهد: ” وقتی جوان بودم، من مبتلا به ADD شدم و ابزار یا منابع زیادی در دسترس نبود، بنابراین مجبور شدم خودم آن را طراحی کنم.”
” من به جای یادداشت برداری مانند سایر افراد، فهمیدم که چگونه می توانم سازماندهی و مرتب سازی کنم اطلاعاتم را به روشی که، ذهن من کار می کند”

 

بولت ژورنال چیست؟

روزنامه نگاری با Bullet ، برنامه ریز روزانه ، خاطرات روزنامه نگاری ، و مراقبه کتبی ، هرج و مرج و هماهنگی زندگی شما را به یک سیستم ساده تر تبدیل می کند که به شما کمک می کند تا بیشتر کارآمد باشید و به اهداف شخصی و حرفه ای خود برسید.

با بخش هایی برای ورود به کارهای روزانه ، تقویم ماهانه ، یادداشت ها ، خواسته های طولانی مدت و موارد دیگر ، BuJo شما به زندگی شما سفارشی و به اصطلاح مخصوص شما می شود.

(ورودی ها با نقاط گلوله ، خط تیره و سایر گرافیک ها نشان داده می شوند ، که می توانید یک صفحه اختصاص بدید به ICONS تا راهنمای دقیقی و منظمی داشته باشید)

کارول می گوید: با به روز کردن روزانه، “شما می آموزید که چگونه از چیزهایی که شما را منحرف می کنند خلاص شوید و چیزهایی را که به آنها اهمیت می دهید اضافه کنید.”

اما واقعاً با ذهنیت شما ساخته می شود: “تنها چیزی که بولت ژورنال نیاز به تاثیرگذاری دارد ، و اینکه چگونه می تواند به بهترین نحو به نویسنده خود کمک کند کاملاً وابسته به عملکرد شخص هست”.
BuJo خود را با انتخاب نمادهایی که درک و ایجاد بخش هایی که برایتان آسان است (به نام “مجموعه ها”) که با اهداف بلند مدت و کوتاه مدت شما ساخته میشود و مانند یک ردیاب باروری ، ورود به تناسب اندام ، دفتر خاطرات و سایر موارد مطابقت دارند ، سفارشی کنید.

و برای هر کس که در مورد مهارت های زیر مجموعه هنری خود وحشت دارد ، از کارول یک نکته را یادداشت می کنیم:

“بولت ژورنال همیشه در مورد عملکرد بر روی فرم است ، درست است؟ و در این مورد بسیار واضح است، فرم می تواند به معنای شل و ول یا زیبا باشد. فرقی نمی کند که بولت ژورنال شما چطور به نظر برسد. این در مورد چگونگی احساس شماست و اینکه چقدر در حرکت شما به سمت چیزهایی که برای شما مهم هستند موثر است. “

 

در اینجاست که ارتباط ذهن آگاهی ایجاد می شود. برخلاف برگزارکنندگان و برنامه ریزان سنتی ، این روش نویسندگان را تشویق می کند که بررسی کنند اهداف ، وظایف و مسئولیت هایشان را چگونه احساس می کنند. و به جای یک لیست چک استاندارد ، روزنامه نگاری با بولت به بازتاب روزانه ، ماهانه و سالانه به همراه نقاط بولت و ستاره های مختلف احتیاج دارد.

چگونه می توانم بولت ژورنال را شروع کنم؟

مهمتر از همه ، از خودتان جلوتر نمانید.

کارول توضیح می دهد: “بهترین راه برای شروع این است که بفهمید چالش های شما چیست.” از خودت بپرس:

من می خواهم بولت ژورنال برای من چه کاری انجام دهد؟

و وقتی ایده کلی گرفتید ، سیستمی بسازید که متناسب با نیازها و مهارتهای هنری شما باشد.

اگر از قالب انعطاف پذیر ناراحت هستید ، او پیشنهاد می کند که از یک لیست ماهانه شروع کنید تا در آن بتوانید مسئولیت ها را برای رسیدن به اهداف ماهانه در اولویت قرار دهید. از آنجا ، آن را با ورود به سیستم روزانه ، که کارول نام اینکار را “اسباب کشی روزنامه نگاری” نام نهاده است، از آن بیرون کنید.

هر مجله بولت باید این مجموعه ها را به ترتیب زیر داشته باشد:

فهرست: این بخش در قسمت جلوی دفتر شما قرار دارد و به عنوان یک لیست از مطالب با شماره صفحه به مجموعه های مختلف و یک کلید نماد که همزمان با آن به روز می شوید ، خدمت می کند.

-Log Future: این بخش چهار صفحه ای ، یک تقویم سالانه در یک نگاه با وقایع ، اهداف و وظایف بلند مدت است. روزهای تولد ، برنامه سفر و تعطیلات مهم را اضافه کنید.

-Monthly Log: این صفحه از ماه و صفحه کار با مواردی است که می خواهید در طول ماه برطرف کنید. همچنین می توانید صفحات ردیابی ماهانه دیگر (“ماژول ها”) از جمله غذا ، تناسب اندام ، امور مالی یا فهرست کتاب را اضافه کنید.

-Daily Log:  این بخش لیست کارهای روزانه شماست.

البته که بهتر است یک کلید متناسب با نیاز های خود ایجاد کنید. کارول توصیه می کند اگر می خواهید یک BuJo Pro باشید ، از نمادهای زیر استفاده کنید:

-وظایف: •

-مناسبت ها: O

-یادداشت ها (حقایق ، ایده ها و مشاهدات):

-اولویت: *

-الهام (مانترا ، بینش و ایده ها): !

آیا می توانم بولت ژورنال را از وسط سال شروع کنم؟

100٪ قابل تنظیم است ، به این معنی که می توانید امروز ، فردا یا سه ماه از این پس شروع کنید. به سادگی ورود به سیستم آینده را متناسب با جدول زمانی خود تنظیم کنید.

در حالی که مجلات رسمی بولت وجود دارد، اما اگر می خواهید عملکرد و مد را ادغام کنید ، می توانید ویدئو تهیه شده در زیر که حاوی صفحات بولت ژورنال بصورت ماهانه است را ببینید:

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا