پزشکی

پیشرفت در درمان کبد چرب حاد بارداری

کبد چرب حاد بارداری (AFLP) یک اورژانس نادر اما جدی مامایی است که به عنوان آتروفی حاد  نیز شناخته می شود. AFLP یک بیماریی ژنتیکی است که نمی توان از آن پیشگیری کرد اما پیشرفت هایی در درمان کبد چرب حاد بارداری در جهان صورت گرفته است.

کبد چرب حاد بارداری چیست

AFLP یک بیماری نادر و بحرانی در خانم های حامله است که عمدتاً با نارسایی کبد، انعقاد شدید و سایر تظاهرات بالینی و زردی مشخص می شود. کبد چرب حاد بارداری می تواند در هر سنی رخ دهد و از طرفی شروع و پیشرفت بیماری سریع و میزان مرگ و میر مادر و نوزاد بسیار بالا است.

504.webp

عوامل خطر AFLP در دوران حاملگی

تعدادی از عوامل خطر برای ایجاد AFLP شناسایی شده است از جمله:

سابقه AFLP در بارداری های قبلی

بارداری برای اولین بار

حاملگی جنین پسر

حاملگی چند قلو

اختلال فشار خون بالا

بارداری و افزایش وزن حاملگی بیش از ۱۸ کیلوگرم

توجه ویژه پزشکان به این عوامل پرخطر باعث پیشرفت در درمان AFLP و بهبود وضعیت مادر و نوزاد می شود. برای آشنایی با عوامل AFLP توصیه می شود کتاب ها و مقالات منتشر شده در جهان را  در رابطه با کبد چرب به زبان اصلی را از سایت فایلسو مطالعه کنید.

 درمان کبد چرب حاد بارداری

اگرچه خاتمه بارداری در سریع ترین زمان ممکن تنها راه درمان این بیماری است  اما انجام سزارین در چنین بیمارانی به طور قابل توجهی احتمال عوارض در طول بیهوشی را افزایش می دهد و نیاز به مدیریت دقیق بعد از عمل دارد. از این جهت تیم پزشکی باید راه مناسب را برای خاتمه بارداری انتخاب کند، و تیم بیهوشی باید از روش‌های بیهوشی منطقی در حین جراحی استفاده نماید. پیشرفت در درمان AFLP از بهترین کتاب های منتشر شده در رابطه با این بیماریی است که تمام مشخصات آن در سایت آمازون موجود است برای تهیه این کتاب می توانید به سایت فایسو مراجعه کنید.

503.webp

AFLP چرب بعد از زایمان

به طور خلاصه، AFLP یک بیماری خاص نادر است که می‌تواند باعث آسیب شدید به کبد، کلیه، انعقاد و سایر سیستم‌ها در دوران حاملگی شود و خطر قابل‌توجهی برای ایمنی مادر و کودک است. انواع تکنیک های تشخیصی را می توان در طول دوره بعد از عمل به کار برد و از روش های درمانی می توان برای جلوگیری از پیشرفت سریع بیماری استفاده کرد. کتاب درمان کبد چرب بعد از زایمان از به روز ترین کتاب های جهان است که در این رابطه منتشر شده است این مجموعه کتاب را می توانید از سایت فایلسو دانلود کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا